V8

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

V8

#1 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Hvor finder man V8 motorer skal bruges til et E30 drag projekt :?:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Nu er der jo mange slags. Men motorimport.dk har lexus 4.0 v8
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Gearhead
Medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29 apr 2011, 17:25
Geografisk sted: KBH

#3 Indlæg af Gearhead »

smallblock.dk

Men måske skal du gå efter en v8 ls motor ... koster ikke alverden.
YOU LIFT YOU LOSE
Brugeravatar
svensson
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 11 sep 2003, 21:27
Kontakt:

#4 Indlæg af svensson »

Jeg har en TPI 305 fra Camaro fra 1988,

Svensson
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#5 Indlæg af jens »

Hvor bredt er motorrummet. Bliver torpedo væg og kardan tunnel flyttet. Hvis det bliver kan du lige så godt starte med en big block eller bmw v10 Så er 500 + hk sikkert
www.nitroz.se
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#6 Indlæg af Captain Slow »

Vil klart anbefale dig en Lexus 1uzfe,,

er sikker på det er den mest holdbare løsning til få penge,,

vores laver pt 650 hk, ved 1 bar.

og har indtil nu taget livet af 2 gearkasser, 2 bagtøjer, og et karosseri,

så kræfter er der nok af, desuden er den ikke fysisk ret stor, og meget let
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

Captain Slow

#7 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

ja har os luret lidt på jeres projekt tror os godt det kunne ende med at jeg bare smed sådan en i, kunne den entlig holde til 1 bar men std. indmad og naturligvis anden pakning og bolte
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#8 Indlæg af Captain Slow »

nah tror det ikke, grænsen er nok omkring 0,6 bar (er dog kun et gæt), stemplerne flækker ved olieringen, det er en elendig konstruktion. men stempler kan købes for ca 700 $.

vi har ikke skiftet andet, jo selvfølgelig toppakninger
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

Captain Slow

#9 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Ja men bare ved 0,5bar går det jo allerede vildt for sig i en lille e30 så tror godt kunne ende med det bliver projektet, hvad gearkasse bruger i nu, eller hvilke er nemmest at få fat i. :)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#10 Indlæg af Captain Slow »

vi bruger en toyota r154 (supra 3 turbo / supra4 n/a) halvsvær at få fat i,
en W58 (supra 3 n/a) siges at kunne klare 3-400 hk, men vi spolerede nu en ret hurtigt.

ps. vores gearkasse, svinghjul, kobling, udrykkerleje, samt adapterplade er muligvis til salg ;-)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Besvar