Megasquirt Støj
Redaktør: Moderatorer
- Chase
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 23 jun 2012, 01:19
Megasquirt Støj
En af mine Dragbikes kører med en Megasquirt V 24 fra Turbomotor som driller lidt, hmmm faktisk rigtigt meget
Fejlen er at jeg får støj af en eller anden art ind på giversignalet som jeg ser det , på min log kan jeg se peek op til 100000 omd, når jeg kommer over 3000 omd, og den skulle egenligt tage 11500 og smide ca 300 hk der.
Jeg er ikke EL mand så i må selv lige sætte kommaer de rigtige steder nu
Vi har målt en modstand i kabel fra giver på 6 ohm og fik den faktisk til at køre ved at sætte et lille potmeter ind 4,7 og ca halvere signalet , og så har den ellers kørt fornuftig med enkle udsætter, nu er der sat nyt ledningsnet på og nu er den startet igen med det udsætter og potmeteret hjælper ikke mere
1 Der er brugt skærmet kabel til giver induktiv, skærm er prøvet at være loddet til stel og uden
2 Jeg har ført giverkabel uden om alt andet så vidt muligt
3 Jeg har pillet gennerator fra
Hvordan finder jeg den støjkilde , vil egenligt gerne have løst det problem en gang for alle , findes der et link , gerne på dansk der fortæller mig hvordan, eller er der en her der har et forslag
Fejlen er at jeg får støj af en eller anden art ind på giversignalet som jeg ser det , på min log kan jeg se peek op til 100000 omd, når jeg kommer over 3000 omd, og den skulle egenligt tage 11500 og smide ca 300 hk der.
Jeg er ikke EL mand så i må selv lige sætte kommaer de rigtige steder nu
Vi har målt en modstand i kabel fra giver på 6 ohm og fik den faktisk til at køre ved at sætte et lille potmeter ind 4,7 og ca halvere signalet , og så har den ellers kørt fornuftig med enkle udsætter, nu er der sat nyt ledningsnet på og nu er den startet igen med det udsætter og potmeteret hjælper ikke mere
1 Der er brugt skærmet kabel til giver induktiv, skærm er prøvet at være loddet til stel og uden
2 Jeg har ført giverkabel uden om alt andet så vidt muligt
3 Jeg har pillet gennerator fra
Hvordan finder jeg den støjkilde , vil egenligt gerne have løst det problem en gang for alle , findes der et link , gerne på dansk der fortæller mig hvordan, eller er der en her der har et forslag
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower
2 Wheels
1 Blower
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
- Chase
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 23 jun 2012, 01:19
Takker for svar, og kom endelig med flere forslag, alt er velkommen
Jeg kører wasted spark alså 2 tændspoler og glemte da lige at skrive trikkerhjul 24-1
Skærmen er stellet ved boxen og ikke ved trikkeren ( Av av av hvis det er fejlen ) kablet er ca 75 cm langt
Der er et Batteri på
----------------------------------
Denne må du gerne lige forklarer
Har du "power stel" og "signal stel" monteret sammen ? .. hvis ja så prøv at del dem op
Jeg kører wasted spark alså 2 tændspoler og glemte da lige at skrive trikkerhjul 24-1
Skærmen er stellet ved boxen og ikke ved trikkeren ( Av av av hvis det er fejlen ) kablet er ca 75 cm langt
Der er et Batteri på
----------------------------------
Denne må du gerne lige forklarer
Har du "power stel" og "signal stel" monteret sammen ? .. hvis ja så prøv at del dem op
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower
2 Wheels
1 Blower
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Jeg vil ikke garantere at noget af det jeg har skrevet er den endegyldige sandhed ... eller at fejlen overhovedet skal findes her men det er så vidt jeg har kunne læse mig til (hos Vems) anset for at være "god latin"
Power stel er stel til dine dyser og tændspoler... da de når de "affyres" har et magnetisk felt der "kollapser" hvilket kan generer ret kraftige induktive spændinger .... da stel på en bil ikke er upåvirketligt i samle/node punkterne er det bedst at splitte dine "power" og "signal" stel fra hinanden
Det med at stelle din skærm ved sensor er for at undgå at "trække" støj med op til ecu.. skærmen skal jo virke lidt lige som et faraday bur så en kollapsende tændspole ikke påvirker dit signal
Power stel er stel til dine dyser og tændspoler... da de når de "affyres" har et magnetisk felt der "kollapser" hvilket kan generer ret kraftige induktive spændinger .... da stel på en bil ikke er upåvirketligt i samle/node punkterne er det bedst at splitte dine "power" og "signal" stel fra hinanden
Det med at stelle din skærm ved sensor er for at undgå at "trække" støj med op til ecu.. skærmen skal jo virke lidt lige som et faraday bur så en kollapsende tændspole ikke påvirker dit signal
- Chase
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 23 jun 2012, 01:19
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Nu har strøm det med at tage den nemme vej aka "the path of least resistance" og her er kobber en noget mindre modstand end jern... så vidt jeg husker så mener jeg ikke at Vems forskriver den helt store afstand imellem P & S stel så en 30-40 cm burde du vel kunne finde på en MC
Prøv først at splitte ledningerne så der ikke er nogen tændings eller dyse ledninger der ligger opad dine sensor/signal ledninger (eller tændingsforstærker)
Prøv først at splitte ledningerne så der ikke er nogen tændings eller dyse ledninger der ligger opad dine sensor/signal ledninger (eller tændingsforstærker)
- Chase
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 23 jun 2012, 01:19
Jeg må ud og splitte mit nye lednings setup vers. 4,07 ad igen , ohhh hvor jeg hader strøm
Synes bare det er mærkeligt at det kun giver sig udslag i at den peaker op i omd signalet , og det kabel er kørt langt uden om alle andre kilder, og alt andet elektronik er pillet af
Og at den har kunne køre kan ses på denne 402 m sorte streg
http://vps316.vpswin.dk/Video/Thisted%20Solorun.wmv
Synes bare det er mærkeligt at det kun giver sig udslag i at den peaker op i omd signalet , og det kabel er kørt langt uden om alle andre kilder, og alt andet elektronik er pillet af
Og at den har kunne køre kan ses på denne 402 m sorte streg
http://vps316.vpswin.dk/Video/Thisted%20Solorun.wmv
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower
2 Wheels
1 Blower
- Chase
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 23 jun 2012, 01:19