Hjemmefusket 3" udstødning - Mulig "flow-dræber&qu

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

Hjemmefusket 3" udstødning - Mulig "flow-dræber&qu

#1 Indlæg af Volvo-Dennis »

Hej Folkens.

Jeg ville lige renovere mit 3" low-cost, cheapskate "D-I-Y" udstødning. Og i samme omgang ville jeg prøve at lyddæmpe det en anelse, ved at montere endnu en dæmper. Jeg kunne godt få en dæmper klemt på forrest på det langsgående rør.
Men jeg blev nødt til at lave nogle lidt stejle vinkler på røret, for at få dæmperen op under bilen, så den ikke rager for langt ned..

Når i ser billederne, hvad synes i? Er ind/ud ved potten for stejle? Det er ikke 700hk det skal flowe. Dog kun 250 på 4 cyl. 2.3, men kan det gå?

(kig ikke på svejsningerne 8) )

Billede

Billede

/Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: Hjemmefusket 3" udstødning - Mulig "flow-dræbe

#2 Indlæg af John Sahl »

Volvo-Dennis skrev:Når i ser billederne, hvad synes i? Er ind/ud ved potten for stejle? Det er ikke 700hk det skal flowe. Dog kun 250 på 4 cyl. 2.3, men kan det gå?


Det der betyder ikke en skid.!
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

Re: Hjemmefusket 3" udstødning - Mulig "flow-dræbe

#3 Indlæg af grydesvamp »

John Sahl skrev:
Volvo-Dennis skrev:Når i ser billederne, hvad synes i? Er ind/ud ved potten for stejle? Det er ikke 700hk det skal flowe. Dog kun 250 på 4 cyl. 2.3, men kan det gå?


Det der betyder ikke en skid.!


Helt enig. Hvis du vil nørde lidt kan du jo måle modtrykket umidelbart efter turboen.. men 250 hk på 3" er ingen problem.
Fri bane fuld hane! :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Modtrykket stiger ved det trick, men på 250hk vil jeg gætte på det er så marginalt at det er tvivlsomt om det kan måles i nemhed.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#5 Indlæg af Volvo-Dennis »

Tak for jeres input gutter. Jeg tror jeg vil blive ved med at køre med det, og så få målt modtrykket.
Jeg får lige fikset en "adapter" til wb-lambda forskruningen i forrøret, og så en bette studs på, til et trykur :)
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#6 Indlæg af TB206HDI »

Det er dælme da også nogle små potter du har på den.. :)
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#7 Indlæg af Volvo-Dennis »

Nu kan man kun se de to forreste potter. Bagpotten er 65cm lang. Men ja, de er lidt klejne i det :)
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Besvar