Rev limiter

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Golf-3
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16

Rev limiter

#1 Indlæg af Golf-3 »

jeg står og skal bruge en justerbar rev limiter til en gamle pug 205 med karburator.
den skal bruges, da der ingen begrænsning er på rpm, og ikke vil risikere en blown motor, pga. at uanede rpm. eller at den begynder at svømme.

er det muligt at købe et sesperrat system og koble på tændingen? eller er der snedig måde at bygge en på?

evt. ideer, links til produkter.

-tak .
Golf-3
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16

#2 Indlæg af Golf-3 »

har overvejet en omex revlimiter med lauch . men ved ikk om det er muligt nu hvor der er kaburator på, om det skulle have nogen indflydelse .
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#3 Indlæg af ejnarmc »

Der var en på bilgalleri, der brugte et shiftlight fra thansen.
Det blev lavet sådan at han justerede uret ind til de omdr. Han ønskede at lampen til shiftlight skulle lyse.
Lampen blev så klippet af, og de 2 ledninger trak et relæ som cuttede tændingen.
Golf-3
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16

#4 Indlæg af Golf-3 »

tja, det var faktisk ikke nogen dum ide. i hvert fald noget billigere end en omex.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Koster 217kr og lave :-), incl shiftlight
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

Har haft samme trick på min gamle karburator-turbo-polo. Hvis man hidsede den tilstrækkeligt op på en varm udstødning begyndte den også at skyde :D
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Golf-3
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16

#7 Indlæg af Golf-3 »

skal relæet så bare ligge tændings kl.1 til stel . eller hvordan fik i den til at cutte ?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Golf-3
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16

#9 Indlæg af Golf-3 »

jeg bliver nødtil at takke for den lækre information . TAK :D
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

Jeg bliver nød til og undskylde, det koster 227kr :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar