BMW M50B25 dyser, hvor mange CC og OHM ?
Redaktør: Moderatorer
-
thumsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 10 sep 2007, 16:23
- Geografisk sted: Rødekro
BMW M50B25 dyser, hvor mange CC og OHM ?
Er ved at smide VEMS motorstyring på min E30 og der skal VEMS'en vide hvor mange CC og Ohm dysenerne er på, er der en som ved det ? 
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
VEMS skal vide hvor længe den skal holde dyserne åben for at opnå stoich =1 ved et VE på 100... aka required fuel [mS]
Så VEMS er ligeglad med hvor mange cc dine dyser er på... men du skal bruge oplysningen til at guestimere (gætte/beregne) din required fuel
Req_fuel = 6.49 * (D / N / I)
D=engine displacement (cc)
N=number of primary injectors
I=injector flowrate (cc/min)
VEMS boksen skal fysisk være bygget til enten Høj eller Lav ohms dyser... i gamle dage kunne man køre lavohms dyser med PWM men det er man gået væk fra og ambefaler istedet brugen af enten højohms eller at man bruger effekt formodstande sammen med lavohms
EDIT..
Fik lige læst dit indlæg endnu engang og kan se at det du er ude efter er information om nogle dyser der sidder i en M50B25 ...
Angående Høj eller Lavohm der må du bare få fingeren ud ... og måle dem med et ohm meter...
Angående flowrate så er det ofte nemmere at finde information hvis du kender de(t) nummer(e) der står på selve dysen og om det er en Bosch, Siemens e.t.c...
Så VEMS er ligeglad med hvor mange cc dine dyser er på... men du skal bruge oplysningen til at guestimere (gætte/beregne) din required fuel
Req_fuel = 6.49 * (D / N / I)
D=engine displacement (cc)
N=number of primary injectors
I=injector flowrate (cc/min)
VEMS boksen skal fysisk være bygget til enten Høj eller Lav ohms dyser... i gamle dage kunne man køre lavohms dyser med PWM men det er man gået væk fra og ambefaler istedet brugen af enten højohms eller at man bruger effekt formodstande sammen med lavohms
EDIT..
Fik lige læst dit indlæg endnu engang og kan se at det du er ude efter er information om nogle dyser der sidder i en M50B25 ...
Angående Høj eller Lavohm der må du bare få fingeren ud ... og måle dem med et ohm meter...
Angående flowrate så er det ofte nemmere at finde information hvis du kender de(t) nummer(e) der står på selve dysen og om det er en Bosch, Siemens e.t.c...
-
thumsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 10 sep 2007, 16:23
- Geografisk sted: Rødekro
ae86 skrev:VEMS skal vide hvor længe den skal holde dyserne åben for at opnå stoich =1 ved et VE på 100... aka required fuel [mS]
Så VEMS er ligeglad med hvor mange cc dine dyser er på... men du skal bruge oplysningen til at guestimere (gætte/beregne) din required fuel
Req_fuel = 6.49 * (D / N / I)
D=engine displacement (cc)
N=number of primary injectors
I=injector flowrate (cc/min)
VEMS boksen skal fysisk være bygget til enten Høj eller Lav ohms dyser... i gamle dage kunne man køre lavohms dyser med PWM men det er man gået væk fra og ambefaler istedet brugen af enten højohms eller at man bruger effekt formodstande sammen med lavohms
EDIT..
Fik lige læst dit indlæg endnu engang og kan se at det du er ude efter er information om nogle dyser der sidder i en M50B25 ...
Angående Høj eller Lavohm der må du bare få fingeren ud ... og måle dem med et ohm meter...
Angående flowrate så er det ofte nemmere at finde information hvis du kender de(t) nummer(e) der står på selve dysen og om det er en Bosch, Siemens e.t.c...
Fandt også ud af det ved at bruge hovedet og åbne NF-data op, der står mængde og ohm
-
peter_jensen
- Junior Medlem
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 16 sep 2007, 18:13
- Kontakt:
vems
AE86
Det er ikke helt korrekt at vems anbefaler formodstande ved brug af lav ohms dysser men disse kan dog bruges.
Bruger man kun PWM modulation vil man kunne opleve en uens lukke tid med det resultat at lambda værdien vil svinge da doseringen af benzin ikke er korrekt
Vi anbefaler at montere et nyudviklet print til at klare opgaven.
Læs mere om det aktive flyback board her http://shop.vems.hu/catalog/lowz-extens ... p-160.html
Det er ikke helt korrekt at vems anbefaler formodstande ved brug af lav ohms dysser men disse kan dog bruges.
Bruger man kun PWM modulation vil man kunne opleve en uens lukke tid med det resultat at lambda værdien vil svinge da doseringen af benzin ikke er korrekt
Vi anbefaler at montere et nyudviklet print til at klare opgaven.
Læs mere om det aktive flyback board her http://shop.vems.hu/catalog/lowz-extens ... p-160.html
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Re: vems
peter_jensen skrev:AE86
Det er ikke helt korrekt at vems anbefaler formodstande ved brug af lav ohms dysser men disse kan dog bruges.
Bruger man kun PWM modulation vil man kunne opleve en uens lukke tid med det resultat at lambda værdien vil svinge da doseringen af benzin ikke er korrekt
Vi anbefaler at montere et nyudviklet print til at klare opgaven.
Læs mere om det aktive flyback board her http://shop.vems.hu/catalog/lowz-extens ... p-160.html
Ja jeg havde lige glemt det ny udvikledet pwm flyback board .. Men det er nu rigtigt at anbefalingen, før dette board, var at montere formodstande.
Man kunne herved opnå en bedre styring af dyserne end med den gamle pwm opsætning .. som en side note så fik jeg lige købt deres sidste powerflyback board et par dage før pwm flyback boardet blev sat til salg