BMW M50B25 dyser, hvor mange CC og OHM ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
thumsen
Nyt Medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 10 sep 2007, 16:23
Geografisk sted: Rødekro

BMW M50B25 dyser, hvor mange CC og OHM ?

#1 Indlæg af thumsen »

Er ved at smide VEMS motorstyring på min E30 og der skal VEMS'en vide hvor mange CC og Ohm dysenerne er på, er der en som ved det ? :)
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#2 Indlæg af ae86 »

VEMS skal vide hvor længe den skal holde dyserne åben for at opnå stoich =1 ved et VE på 100... aka required fuel [mS]

Så VEMS er ligeglad med hvor mange cc dine dyser er på... men du skal bruge oplysningen til at guestimere (gætte/beregne) din required fuel

Req_fuel = 6.49 * (D / N / I)
D=engine displacement (cc)
N=number of primary injectors
I=injector flowrate (cc/min)



VEMS boksen skal fysisk være bygget til enten Høj eller Lav ohms dyser... i gamle dage kunne man køre lavohms dyser med PWM men det er man gået væk fra og ambefaler istedet brugen af enten højohms eller at man bruger effekt formodstande sammen med lavohms


EDIT..
Fik lige læst dit indlæg endnu engang og kan se at det du er ude efter er information om nogle dyser der sidder i en M50B25 ...
Angående Høj eller Lavohm der må du bare få fingeren ud ... og måle dem med et ohm meter...
Angående flowrate så er det ofte nemmere at finde information hvis du kender de(t) nummer(e) der står på selve dysen og om det er en Bosch, Siemens e.t.c...
thumsen
Nyt Medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 10 sep 2007, 16:23
Geografisk sted: Rødekro

#3 Indlæg af thumsen »

ae86 skrev:VEMS skal vide hvor længe den skal holde dyserne åben for at opnå stoich =1 ved et VE på 100... aka required fuel [mS]

Så VEMS er ligeglad med hvor mange cc dine dyser er på... men du skal bruge oplysningen til at guestimere (gætte/beregne) din required fuel

Req_fuel = 6.49 * (D / N / I)
D=engine displacement (cc)
N=number of primary injectors
I=injector flowrate (cc/min)



VEMS boksen skal fysisk være bygget til enten Høj eller Lav ohms dyser... i gamle dage kunne man køre lavohms dyser med PWM men det er man gået væk fra og ambefaler istedet brugen af enten højohms eller at man bruger effekt formodstande sammen med lavohms


EDIT..
Fik lige læst dit indlæg endnu engang og kan se at det du er ude efter er information om nogle dyser der sidder i en M50B25 ...
Angående Høj eller Lavohm der må du bare få fingeren ud ... og måle dem med et ohm meter...
Angående flowrate så er det ofte nemmere at finde information hvis du kender de(t) nummer(e) der står på selve dysen og om det er en Bosch, Siemens e.t.c...


Fandt også ud af det ved at bruge hovedet og åbne NF-data op, der står mængde og ohm :)
peter_jensen
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 16 sep 2007, 18:13
Kontakt:

vems

#4 Indlæg af peter_jensen »

AE86

Det er ikke helt korrekt at vems anbefaler formodstande ved brug af lav ohms dysser men disse kan dog bruges.
Bruger man kun PWM modulation vil man kunne opleve en uens lukke tid med det resultat at lambda værdien vil svinge da doseringen af benzin ikke er korrekt

Vi anbefaler at montere et nyudviklet print til at klare opgaven.
Læs mere om det aktive flyback board her http://shop.vems.hu/catalog/lowz-extens ... p-160.html
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

Re: vems

#5 Indlæg af ae86 »

peter_jensen skrev:AE86

Det er ikke helt korrekt at vems anbefaler formodstande ved brug af lav ohms dysser men disse kan dog bruges.
Bruger man kun PWM modulation vil man kunne opleve en uens lukke tid med det resultat at lambda værdien vil svinge da doseringen af benzin ikke er korrekt

Vi anbefaler at montere et nyudviklet print til at klare opgaven.
Læs mere om det aktive flyback board her http://shop.vems.hu/catalog/lowz-extens ... p-160.html


Ja jeg havde lige glemt det ny udvikledet pwm flyback board .. Men det er nu rigtigt at anbefalingen, før dette board, var at montere formodstande.
Man kunne herved opnå en bedre styring af dyserne end med den gamle pwm opsætning .. som en side note så fik jeg lige købt deres sidste powerflyback board et par dage før pwm flyback boardet blev sat til salg :ha: .. og det var i et forsøg på at få kontrol over et sæt store low-z dyser... men vi fik aldrig testet om det kunne afhjælpe problemet da et sæt low-z siemens deka dyser af samme størrelse løste problemet
Besvar