Peugeot 205 gti turbo
: 09 apr 2012, 23:04
Hej til jer alle
Håber i kan hjælpe mig med mit projekt.
Jeg er i gang med at renovere en peugeot 205 1,9 gti med en xu d6b motor med 130 hk, og tiden er efterhånden kommet til noget mere power, håber på 170-180 hk på krumtappen. Min første plan var egentligt en meget simpel kompressor løsning men en rotrex c30-74 med ca 0,5 bars ladetryk, ic, mf2 benzintilskud, sænket kompresion til 9-1 (køre med 11,4-1 som den er nu sammen med skarp knast) og en innovate lc1 afr ur til indkøring. Men i min søgen efter en brugt mf2 har jeg fået en latterlig billig garratt t25 i rigtig god stand uden slør i kompressor og turbine (se spec under tekst) med i handlen på en mf2 anlæg, mit spørgsmål er så om en t25 bliver for lille til mit mål på ca 170-180 hk på en 1,9 motor, renger med 0,5-0,7 bars tryk.
Jeg havde forrestillet mig dette setup.
Garratt t 25 a/r kompressor 0,48 a/r udstødning 0,49 (har denne på lager)
Ic med køleflade på ca (b,l,h) 8, 28, 30 cm
2,25 " tryk rør
bleedvalve til ladetryk justering
blowoff med recirkulation
mf2 styring med map sensor og en dyse på 455 ml før gasspjæld (er på lager)
Kompression på 9-1 og standart stemplet, ventiler og plejlstænger
wideband lambdasensor og ur til indkøring
Hvad siger i til dette setup er det helt ude i skoven eller er jeg på rette spor ? jeg er helt med på at et mf2 ikke er den rigtige løsning, men til en begrænset effekt forøgelse på ca 40 hk og en nybegynder med trykladning
ser jeg det som en ok løsning indtil jeg er parrat til at gå hele vejen.
Skal lige siges at motoren bliver renoveret inden den bliver sat under tryk.
Her er spec på motor og turbo
Turbo:
Kompressorhjul 40 / 51 mm
Udstødningshjul 39 / 52 mm
Kompressor A/R 0.48
Udstødnings A/R 0.49
Olie kølet
Motor:
Psa xu 1,9 8v d6b
130 hk std.
kompression std. 9,6-1
bosch l jettronic motorstyring
På forhånd tak
Anders
Håber i kan hjælpe mig med mit projekt.
Jeg er i gang med at renovere en peugeot 205 1,9 gti med en xu d6b motor med 130 hk, og tiden er efterhånden kommet til noget mere power, håber på 170-180 hk på krumtappen. Min første plan var egentligt en meget simpel kompressor løsning men en rotrex c30-74 med ca 0,5 bars ladetryk, ic, mf2 benzintilskud, sænket kompresion til 9-1 (køre med 11,4-1 som den er nu sammen med skarp knast) og en innovate lc1 afr ur til indkøring. Men i min søgen efter en brugt mf2 har jeg fået en latterlig billig garratt t25 i rigtig god stand uden slør i kompressor og turbine (se spec under tekst) med i handlen på en mf2 anlæg, mit spørgsmål er så om en t25 bliver for lille til mit mål på ca 170-180 hk på en 1,9 motor, renger med 0,5-0,7 bars tryk.
Jeg havde forrestillet mig dette setup.
Garratt t 25 a/r kompressor 0,48 a/r udstødning 0,49 (har denne på lager)
Ic med køleflade på ca (b,l,h) 8, 28, 30 cm
2,25 " tryk rør
bleedvalve til ladetryk justering
blowoff med recirkulation
mf2 styring med map sensor og en dyse på 455 ml før gasspjæld (er på lager)
Kompression på 9-1 og standart stemplet, ventiler og plejlstænger
wideband lambdasensor og ur til indkøring
Hvad siger i til dette setup er det helt ude i skoven eller er jeg på rette spor ? jeg er helt med på at et mf2 ikke er den rigtige løsning, men til en begrænset effekt forøgelse på ca 40 hk og en nybegynder med trykladning
ser jeg det som en ok løsning indtil jeg er parrat til at gå hele vejen.
Skal lige siges at motoren bliver renoveret inden den bliver sat under tryk.
Her er spec på motor og turbo
Turbo:
Kompressorhjul 40 / 51 mm
Udstødningshjul 39 / 52 mm
Kompressor A/R 0.48
Udstødnings A/R 0.49
Olie kølet
Motor:
Psa xu 1,9 8v d6b
130 hk std.
kompression std. 9,6-1
bosch l jettronic motorstyring
På forhånd tak
Anders