Hej til jer alle
Håber i kan hjælpe mig med mit projekt.
Jeg er i gang med at renovere en peugeot 205 1,9 gti med en xu d6b motor med 130 hk, og tiden er efterhånden kommet til noget mere power, håber på 170-180 hk på krumtappen. Min første plan var egentligt en meget simpel kompressor løsning men en rotrex c30-74 med ca 0,5 bars ladetryk, ic, mf2 benzintilskud, sænket kompresion til 9-1 (køre med 11,4-1 som den er nu sammen med skarp knast) og en innovate lc1 afr ur til indkøring. Men i min søgen efter en brugt mf2 har jeg fået en latterlig billig garratt t25 i rigtig god stand uden slør i kompressor og turbine (se spec under tekst) med i handlen på en mf2 anlæg, mit spørgsmål er så om en t25 bliver for lille til mit mål på ca 170-180 hk på en 1,9 motor, renger med 0,5-0,7 bars tryk.
Jeg havde forrestillet mig dette setup.
Garratt t 25 a/r kompressor 0,48 a/r udstødning 0,49 (har denne på lager)
Ic med køleflade på ca (b,l,h) 8, 28, 30 cm
2,25 " tryk rør
bleedvalve til ladetryk justering
blowoff med recirkulation
mf2 styring med map sensor og en dyse på 455 ml før gasspjæld (er på lager)
Kompression på 9-1 og standart stemplet, ventiler og plejlstænger
wideband lambdasensor og ur til indkøring
Hvad siger i til dette setup er det helt ude i skoven eller er jeg på rette spor ? jeg er helt med på at et mf2 ikke er den rigtige løsning, men til en begrænset effekt forøgelse på ca 40 hk og en nybegynder med trykladning
ser jeg det som en ok løsning indtil jeg er parrat til at gå hele vejen.
Skal lige siges at motoren bliver renoveret inden den bliver sat under tryk.
Her er spec på motor og turbo
Turbo:
Kompressorhjul 40 / 51 mm
Udstødningshjul 39 / 52 mm
Kompressor A/R 0.48
Udstødnings A/R 0.49
Olie kølet
Motor:
Psa xu 1,9 8v d6b
130 hk std.
kompression std. 9,6-1
bosch l jettronic motorstyring
På forhånd tak
Anders
Peugeot 205 gti turbo
Redaktør: Moderatorer
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
-
Nick J (Turbo smeden)
- Junior Medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52
-
Adu205gti
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 09 apr 2012, 20:20
- Geografisk sted: Kolding
TB206hdi: Det er rigtigt som du skriver at det er en gammel styring, men nu har jeg jo et mf2 og en t25 på lager og da budgetet ikke er kæmpe stort, så det var ment som et kompromis til jeg havde mod på at gå hele vejen. men ingen tvivl om at det rigtige er en ms , vems eller omex styring, tror dog stadigt på at med 0,5 bar tryk kompresion på 9-1 og mf 2 skal kunne lade sig gøre ( men ret mig hvis jeg tager fejl
)
Nick J
ja det var også en mulighed men har den t25 og med det bilen skal bruges til så tror jeg 170 hk og 850 kg passer fint, hvis t25 er stor nok til det. bilen skal bare bruges til lidt trackday og en søndags tur.
Nick J
ja det var også en mulighed men har den t25 og med det bilen skal bruges til så tror jeg 170 hk og 850 kg passer fint, hvis t25 er stor nok til det. bilen skal bare bruges til lidt trackday og en søndags tur.
-
Adu205gti
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 09 apr 2012, 20:20
- Geografisk sted: Kolding
Ok så er der vist ingen vej udenom en større lader hvad siger i til disse ? hvilken ville i vælge til mit behov (170-180 hk). og er de evt for store, tænker her på turbotøven.
Mulighed nr 1.
GT2860
Grundtryk 0.5 bar
Kompressorhjul 47 / 60 mm
Udstødningshjul 47 / 54 mm
A/R turbine .64
Mulighed nr 2.
cz k16
Grundtryk 0.9 bar
Kompressorhjul 42 / 52 mm
Udstødningshjul 46 / 54 mm
turbine A/R 1.1
Ang motorstyring, jeg er klar over at det er det bedste med en fuldt programerbar men, tror nu jeg starter ud på et mf2 med en ekstra dyse.
Anders
Mulighed nr 1.
GT2860
Grundtryk 0.5 bar
Kompressorhjul 47 / 60 mm
Udstødningshjul 47 / 54 mm
A/R turbine .64
Mulighed nr 2.
cz k16
Grundtryk 0.9 bar
Kompressorhjul 42 / 52 mm
Udstødningshjul 46 / 54 mm
turbine A/R 1.1
Ang motorstyring, jeg er klar over at det er det bedste med en fuldt programerbar men, tror nu jeg starter ud på et mf2 med en ekstra dyse.
Anders