Rs Turbo dødt punkt

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Slumf
Junior Medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Geografisk sted: Danmark

Rs Turbo dødt punkt

#1 Indlæg af Slumf »

Min RST driller

Den trækker fint Ved acceleration, indtil den når 3000 omdr.
så det som om den holder igen, indtil den når 35 - 3800 omdr. så trækker den igen... Hvad ka det være ?
Den mister Ikke ladetryk imens.

Ka det være mængdefordeleren der er i udu ?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Hvad siger din AFR, det er nok omkring max nm, så kan være din ecu trækker tænding af pågrund af knock.
Evt tændrør
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Slumf
Junior Medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Geografisk sted: Danmark

#3 Indlæg af Slumf »

Har lige monteret min WB sensor
Men jeg får nogle mystiske målinger
tomgang = 12.5
fuld gas = 13.7

Virker mystisk at den får mere at æde i tomgang ?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Nej ikke hvis din benzin tryk regulator er defekt
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#5 Indlæg af Wildert »

Så vidt jeg husker så er sådan en RST med K-jet sprøjt. Det er jo sådan set et udmærket (simpelt) system, men der kan jo godt være noget mekanisk slid på systemet som fucker blandingen. Jeg ved ikke om sådan en originalt kører med lambdasensor som bruges til input til at justere trykket for at justere blandingen (sådan var nogle K-jet'er), eller om den bare kører fast tryk. Men hvis der er en elektronisk justering af trykket, så ville jeg nok lure på det kredsløb.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
Slumf
Junior Medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Geografisk sted: Danmark

#6 Indlæg af Slumf »

Jep den kører med KE-Jet
Uden lambda,
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

hvis den kører 13,7 ved fuld gas, så ville jeg slippe og passe godt på. jeg kører ok sikkert, og det er mellem 12,0 og 12,5 ved fuld gas. hvis bilen er std (næppe) så er sprøjt, benzin tryks reg og benzinpumpe/filter nok et interessepunkt. som jeg husker det er der er overboost retard/shutdown funktion på rst, måske det er den der driller dig.

hvis du kører med bleeder ventil, kan det meget vel være overboostshutdown funktionen, da bleeder ventiler "lader" hårdere ved lave omdr, og flader ud ved højere omdr
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Slumf
Junior Medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Geografisk sted: Danmark

#8 Indlæg af Slumf »

Nej den er ikke std.
kender ikk til indmaden, men ellers 2.5" freeflow hele vejen
K&N keglefilter, stor front IC, chip (Vides ikke hvilken) Amal ventil fjernet, bleed monteret, alt efter humør 0.9 - 1.3 bar´s tryk

Der er ingen fuelcut eller tændingscut uanset tryk, lader også fint 2 bar.
Men igen, har skruet ned pga. de tal jeg får fra min WB

Mht. bleedventilen, så opførte den sig også mærkelig uden den
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#9 Indlæg af CasperR »

Lyder som om den er justeret til alt hvad det gamle system kan trække, den kan dog ikke trække over 200hk (hvilket du burde være nær) uden at systemet bliver modificeret. Så du skal have en tilskuds dysse ala MF2 eller et microsquirt..
89' RST
Besvar