Motorstyring til "Cosworth Replica" 2.0 Twin Turbo

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Cawdy
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 feb 2012, 00:09
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Motorstyring til "Cosworth Replica" 2.0 Twin Turbo

#1 Indlæg af Cawdy »

Jeg har anskaffet mig en hjemmestrikket motor til min XR4i Drift bil.
Problemet er at der ingen motorstyring eller dyser er til den, men den har kørt som den står, med eftersigende lidt over 300hk og sku være god for 400.

Billede

2.0 Motorblok fra Ford Sierra DOHC og dertil hørende krumtapsensor.
Cp stempler fra Honda Civic Turbo K20
Plejlstænger fra Mercedes 190e (Cosworth upgrade)
Topstykke fra Scorpio 16v med dertil hørende knastsensor
Tændspole fra Golf IV med wasted spark, tændkabler fra golf 3 (nye skal findes).
Gasspjæld fra VAG 2.0 GTi 16v årg 1992-1995
Manifolder svejst i 2" syrefast/rustfrit stål
2 Styks TurboTechnics turboer
Svinghjul, 6.1kg Specielt CNC fræst til at passe til Cosworth trykfod
Kobling, Cosworth ap, nav samt trykfod (460nm)
Gearkasse MT75 5trins med powerflex i skifteren, samt svejst bøsning og titaniums shortshifter.

Tidligere ejers album om opbygningen http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=76458

Vil jeg evt. kunne finde alternative dyser fra eksempelvis en motor fra et hug for at kunne holde omkostningerne nede.?

Og hvad vil jeg sku ha fat i for at kunne få den til at fungere?
Regner med selv at skulle indstille den og ikke sku smide flere tusinde på at få den rullet ind, hvis det kan lade sig gøre?

Er helt grøn mht. programmbare motorstyringer, men har lavet motorobytninger mm. før, så er ikke helt grøn i at skrue, men ikke i hvad en Hall giver, wasted spark høj/lav ohms dyser osv. er :)
KNCustoms.dk
Livet er for kort til kedelig transport
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Mht brugtedyser.
Hvor nemt er det at finde en standart motor, der har en ydelse på 75-100 hk pr.cyl??
Nye dyser ligger omkring de 400 kr pr. stk. i usa.
Så de er ikke så dyre igen.
MHt. motorstyring så er det pengepung der styrer.
Og support når man starter fra nul.
Support er det viktigste!!!
Hvilken dysestørrrelse har den kørt med før, og hvilken motorstyring?
Er det muligt at få indstillingerne til det gamle sprøjt?
For det nemmeste er at bruge det gamle sprøjt, med de oprindelige indstillinger!

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

Det er et virvar af dele.

Er det sidefeed dysser der sidder i den ?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Cawdy
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 feb 2012, 00:09
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#4 Indlæg af Cawdy »

Den har før kørt på gaden med et KMS system og dyser, som han ikke ville sælge med, selvom jeg pressede lidt på for det af flere gange.
Mener han snakkede om 500ml dyser, lyder det helt forkert?
Og de er sat i den rustfrie indsugningsmanifold, så de sprøjter ind i topstykket fra hver indsugningsrør.
Jeg hælder meget til Vems, da jeg har skrevet lidt med ejeren/importøren vems.dk som jeg selv også bor i Randers, mens min kammerat som har lidt mere styr på programmering og elektronik, end jeg selv har, foreslår MS 2 V3.
Men hvad jeg så mere skal købe aner jeg ikke.
KNCustoms.dk
Livet er for kort til kedelig transport
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

Ham der sælger vems er skam aktiv herinde, han hedder peter jensen Ta en god snak med ham.

500ml lyder ikke forkert men det var mere hvordan de ser ud jeg spurgte til, men kan jo så forstå set ikke er de std modeller der er monteret mere.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
andreas87
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 16 feb 2012, 10:59

#6 Indlæg af andreas87 »

Cawdy skrev:Den har før kørt på gaden med et KMS system og dyser, som han ikke ville sælge med, selvom jeg pressede lidt på for det af flere gange.
Mener han snakkede om 500ml dyser, lyder det helt forkert?
Og de er sat i den rustfrie indsugningsmanifold, så de sprøjter ind i topstykket fra hver indsugningsrør.
Jeg hælder meget til Vems, da jeg har skrevet lidt med ejeren/importøren vems.dk som jeg selv også bor i Randers, mens min kammerat som har lidt mere styr på programmering og elektronik, end jeg selv har, foreslår MS 2 V3.
Men hvad jeg så mere skal købe aner jeg ikke.


Følg troels´s råd..Ms er vejen frem for dit projekt.. :up: Der er masser af hjælp at hente der og det er billigere end vems..:)
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#7 Indlæg af dykkerdahl »

Følg troels´s råd..Ms er vejen frem for dit projekt.. Der er masser af hjælp at hente der og det er billigere end vems..


Jeg høre og læser ofte på bilgalleri at Vems er dyrere end Ms, og det kan jeg ikke forstå.

På Turbomotor koster en MegaSquirtExtra med 300Kpa og 2 sluttrin 3995Kr

På siden Vems.dk koster en boks med 300Kpa og 2+6 tændings udgange
3,863.75

Vems har indbygget wideband controller og det ved jeg ikke om MegaSquirtExtra også har, kan de to bokse ikke næsten det samme til den samme pris?
Nissan 200sx
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

dykkerdahl

Husk lige at lægge moms på Vems.
Så bliver prisen for et færdigt Ms med wb controller meget lig et Vems.
Ms er dog en hel del billigere hvis man samler selv.

MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Det er i virkeligheden ikke prisen der er det rigtige parameter her, men den tilgængelige viden og support for ham der køber der gør forskellen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#10 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

hvor kan man entlig købe MS man selv samler :?:
Besvar