Centrifugalkompressor med magnetkobling , el styret!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kluk
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 14 feb 2012, 15:31

Centrifugalkompressor med magnetkobling , el styret!

#1 Indlæg af Kluk »

Hvad er det der bestemmer hvornår komp. Skal køre ??
Hvorfor går det nogle minutter før den starter på kold motor ??
På varm motor er den med ved start !!
:reading:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

kan ikke svare på dine spørgsmål.... ud over at motoren sikkert lige skal op i temperatur før den har godt af ladetryk.
hvilken motor kører med sådan en kompressor?
MVH søren
Kluk
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 14 feb 2012, 15:31

#3 Indlæg af Kluk »

Audi (BNS)
Den hakker og prutter kold når komp. Ikke er med.
Vel fordi komp. Ikke køre og det er svært at hive luft igennem..
Men hvad/hvor bestemmer indkoblingen af komp. ?
I tomgang varm køre den ikke, hvilket er normal opsætning .
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#4 Indlæg af m power »

Kluk skrev:Audi (BNS)
Den hakker og prutter kold når komp. Ikke er med.
Vel fordi komp. Ikke køre og det er svært at hive luft igennem..
Men hvad/hvor bestemmer indkoblingen af komp. ?
I tomgang varm køre den ikke, hvilket er normal opsætning .


Mon ikke det er en vacumstyret magnetventil der aktiverer magnetkoblingen til kompresseren.
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#5 Indlæg af VAG mekaniker »

Hmm - kender ikke lige en bns motor...
Er der ikke nogen fejl i fejllager??
Med de eu normer der skal køres efter pt, må der ikke komme mange forkerte prutter for der skal komme en fejl lampe...... :grr:
v/h Peter
Kluk
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 14 feb 2012, 15:31

#6 Indlæg af Kluk »

Men hvad! Er det der bestemmer at den ikke kobler ind på kold motor :shock:
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

Det er meget sikkert motorstyringen.
Motorstyring ser kold motor, og vil ikke koble den ind før motoren er varm.
Det er nærmest en standart sikkerheds ting, for ikke at slide unødigt på motoren.
Så du skal nok søge fejlen et andet sted, hvorfor din motor går dårligt når den er kold!
Prøv at udlæse fejlkoder først!!!
MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#8 Indlæg af m power »

Er det en eftermonteret kompresser eller ?
Syntes ikke jeg kan finde noget over en audi BNS
Kluk
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 14 feb 2012, 15:31

#9 Indlæg af Kluk »

Eftermonteret ja, :mrgreen:
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Godt så eftermonteret :roll:
Hvem har lavet det??
Mail/ring til dem og spørg om du ikke kan få en systembeskrivelse.
Og evnt. en monteringsvejledning.
Det kan måske være at de har en ide til hvad fejlen er!!
Men prøv at gooogle din motor går dårlig kold.
Og udlæs fejlkoder.
Det behøver ikke at være kompressoren der er problemet, selvom den ikke er koblet ind ved kold motor.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar