Hej,
Jeg er meget i tvivl omkring valg af dyser til min 205 GTi Rallycrosser. Så derfor håber jeg, at I kan hjælpe.
Specifikationer på motor:
XU5JA 1,6 GTi
Omex 500C motorstyrring
Ford tændinsmodul, wasted spark?
Stempler er fra Wössner - 12,6:1 i kompression
Topstykket er lavet i England af Richard Longman
Knasten er fra Piper http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... d=P16BP320
TWM 45mm spjældhuse
Jeg fik sidste år kørt bilen ind med nogle standard bosch dyser til 1,9 GTi 130hk @ 3 bar. Ham der kørte den ind mente så, at hvis vi hævede trykket til 4,5 bar så ville vi kunne anvende dem op til 162hk. Bilen bliver så målt til 158hk med denne opsætning. Dette resulterede så efterfølgende i nogle problemer med benzinpumper der ikke kunne blive ved med, at holde trykket.. Jeg fik så en Bosch Motorsport pumpe monteret og det har kørt uden problemer.
Problemet opstår så nu, hvor jeg har fået lavet lidt ændringer på motoren og sandsynligvis kommer op på 165-170hk samt at jeg gerne vil have sænket trykket en anelse.
Jeg har hørt, at de nye dyser er med 4 nåle og skulle give en bedre forstøvning end mine nuværende, som er med én.
Jeg kan ikke huske om de er høj ohms eller lav ohms dyser.
Hvis jeg er helt gal på den må I gerne rette mig, da jeg absolut ikke er nogen ekspert på området og gerne vil have en så stabil motor som mulig.
vh Ole
Hvilke dyser / bar?
Redaktør: Moderatorer
-
Ole T
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 11 apr 2007, 11:10
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Hvilke dyser / bar?
Senest rettet af Ole T 14 feb 2012, 10:23, rettet i alt 1 gang.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Dyserne i 1.9 GTi er lige til øllet - så jeg ville klart finde nye dyser - jeg vil skyde på at du med det hævede tryk har været ret meget på kanten.
Øget tryk giver et generelt øget slid flere steder i systemet - og 4,5 bar er i hvert fald i den høje ende.
Med det in mente ville jeg også købe nye dyser...
Lige præcis dem til 1.8T ville jeg holde mig fra - de er - i de fleste tilfælde (der er mange modeller) ikke ret store, men rækker langt på lige DEN motor, fordi den er så djævlens effektiv.
Et godt bud er dyser fra 306 GTI - de går til ~190 hk på 3 bars tryk.
Øget tryk giver et generelt øget slid flere steder i systemet - og 4,5 bar er i hvert fald i den høje ende.
Med det in mente ville jeg også købe nye dyser...
Lige præcis dem til 1.8T ville jeg holde mig fra - de er - i de fleste tilfælde (der er mange modeller) ikke ret store, men rækker langt på lige DEN motor, fordi den er så djævlens effektiv.
Et godt bud er dyser fra 306 GTI - de går til ~190 hk på 3 bars tryk.
