e30 turbomanifold
Redaktør: Moderatorer
-
Nick J (Turbo smeden)
- Junior Medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52
e30 turbomanifold
Når nu fik jeg endelig gang i min turbomanifold den skal bare laves af normalt jern men hvor køber i rør til det henne, og hvilke tykkelser bruger i 
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Hmm jeg syntes selv at det er fedt at man selv har lavet det, men lige med sådan en manifold syntes jeg ikke det kan svarre sig.
Du kan jo købe en sprit ny for ikke mindre end 1295,-
http://powerpage.dk/taxonomy/term/8
Du kan jo købe en sprit ny for ikke mindre end 1295,-
http://powerpage.dk/taxonomy/term/8
-
Nick J (Turbo smeden)
- Junior Medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Billigt.
Husk at tjekke om de passer ned i motorrummet. Den 8V volvo der er vist på billedet passer ikke ned i en volvo karosse, da flangen vender på hovedet. Turboladeren skal sidde inde i handskerummet, så karrossen skal moddes lidt før den passer.
Tænker Jacob har styr over det, og har måske et gammelt billede på siden, men snak med ham.
Husk at tjekke om de passer ned i motorrummet. Den 8V volvo der er vist på billedet passer ikke ned i en volvo karosse, da flangen vender på hovedet. Turboladeren skal sidde inde i handskerummet, så karrossen skal moddes lidt før den passer.
Tænker Jacob har styr over det, og har måske et gammelt billede på siden, men snak med ham.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Nick J (Turbo smeden)
- Junior Medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52
-
Nick J (Turbo smeden)
- Junior Medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52
-
heino ascona b
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
- Geografisk sted: østfyn
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Nick J (Rwd Tuners) skrev:men ved ikke om man skulle lave denne løsning og bruge de originale manifolder eller om det bare er noget klamphuggeri
Den løsning med at lave adapters til original grenrør er en helt fin ide. Er det ikke også noget med at de kan vendes om på de motore der, så du skal lave mindre rørføring?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
HenrikGM skrev:Billigt.
Husk at tjekke om de passer ned i motorrummet. Den 8V volvo der er vist på billedet passer ikke ned i en volvo karosse, da flangen vender på hovedet. Turboladeren skal sidde inde i handskerummet, så karrossen skal moddes lidt før den passer.![]()
Tænker Jacob har styr over det, og har måske et gammelt billede på siden, men snak med ham.
Den model til bmw e30 m20 er der mange der kører med og efter min mening så syntes jeg man får meget for de kr.
Jeg kører pt selv med en til supra 2jzgte og den passer også fint
Jeg ville 100% sikker nappe sådan en kina manifold til det projekt.