e30 turbomanifold

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

e30 turbomanifold

#1 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Når nu fik jeg endelig gang i min turbomanifold den skal bare laves af normalt jern men hvor køber i rør til det henne, og hvilke tykkelser bruger i :coffee:
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#2 Indlæg af m power »

Hmm jeg syntes selv at det er fedt at man selv har lavet det, men lige med sådan en manifold syntes jeg ikke det kan svarre sig.
Du kan jo købe en sprit ny for ikke mindre end 1295,-
http://powerpage.dk/taxonomy/term/8
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#3 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

ja har os kiggede på den :? meeen det er jo federe når det er hjemme lavet :D
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#4 Indlæg af m power »

Nick J (Rwd Tuners) skrev:ja har os kiggede på den :? meeen det er jo federe når det er hjemme lavet :D


Det har du så helt ret i , men det kan man bare ikk lave til de penge.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Billigt.

Husk at tjekke om de passer ned i motorrummet. Den 8V volvo der er vist på billedet passer ikke ned i en volvo karosse, da flangen vender på hovedet. Turboladeren skal sidde inde i handskerummet, så karrossen skal moddes lidt før den passer. :wink:
Tænker Jacob har styr over det, og har måske et gammelt billede på siden, men snak med ham.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#6 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Ja den er jo temmelig billig men er gået godt i gang så nu tror jeg lige jeg prøver lave den færdig, ved i om 1 3/4 vandrør kan bruges :?
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#7 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

men ved ikke om man skulle lave denne løsning og bruge de originale manifolder eller om det bare er noget klamphuggeri
Vedhæftede filer
everythingforsale001.jpg
everythingforsale001.jpg (42.83 KiB) Vist 9001 gange
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#8 Indlæg af heino ascona b »

Jeg plejer at købe div bøjninger her

http://www.primavvs.dk/shop/staalfittings-16370s.html
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

Nick J (Rwd Tuners) skrev:men ved ikke om man skulle lave denne løsning og bruge de originale manifolder eller om det bare er noget klamphuggeri


Den løsning med at lave adapters til original grenrør er en helt fin ide. Er det ikke også noget med at de kan vendes om på de motore der, så du skal lave mindre rørføring? :D
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#10 Indlæg af m power »

HenrikGM skrev:Billigt.

Husk at tjekke om de passer ned i motorrummet. Den 8V volvo der er vist på billedet passer ikke ned i en volvo karosse, da flangen vender på hovedet. Turboladeren skal sidde inde i handskerummet, så karrossen skal moddes lidt før den passer. :wink:
Tænker Jacob har styr over det, og har måske et gammelt billede på siden, men snak med ham.


Den model til bmw e30 m20 er der mange der kører med og efter min mening så syntes jeg man får meget for de kr.

Jeg kører pt selv med en til supra 2jzgte og den passer også fint :-)

Jeg ville 100% sikker nappe sådan en kina manifold til det projekt.
Besvar