skitser af dragracing chassiser?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

skitser af dragracing chassiser?

#1 Indlæg af HenrikGM »

Nogen der ved hvor der kan findes ideskitser til dragracing chassiser der vil kunne godkendes?
Naturligvist med de relevante vigtige mål og dimensioner.Gerne også med materialevalg, byggemåder osv.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
bjarne9800
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 21 aug 2008, 09:06
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#2 Indlæg af bjarne9800 »

Er der ikke noget i relevante reglementer?

Ikke at jeg har erfaring på området, men ved at i forbindelse med folkerace er der 3 - 4 godkendte måder at bygge sit bur, og krav til montering og materiale tykkelse, som altsammen står i DASU's reglement..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#4 Indlæg af martin306xsi »

Det er kun pro stock buret der er reglement på, altså den sektion føreren sidder i. Resten er op til dig selv, stort set.

Der er dette reglement, men der findes et der er meget bedre beskrevet med tegninger. Det kan jeg dog ikke finde.

http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... .12.11.pdf

http://www.dasu.dk/c/document_library/g ... groupId=14

http://www.dasu.dk/c/document_library/g ... groupId=14
Mvh Martin
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
namit
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 03 jan 2007, 22:55

#6 Indlæg af namit »

HenrikGM skrev:http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=63829

Fin projekt.


Jeg syns bare det er underligt at man vælger at bygge et rør chasis og så bibeholder de foreste vanger og indeskærme.

Mvh. Tim
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

måske penge, eller mangel på samme har spillet en rolle?
bilen ser utrolig stærk ud, men ikke vanvittig let.
fed er den i hvert fald!
Hr Bæk
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28 nov 2010, 22:30

.

#8 Indlæg af Hr Bæk »

Jeg er igang med et projekt hvor der skal bygges rørramme i. Jeg regner med at bygge det således:

http://www.ihra.com/downloads/pdf/compe ... cation.pdf

Kan dog ikke finde af-/bekræftelse på om det lever op til de krav der stilles her i skandinavien.

Hvis nogle kan svare på dette skal de være meget velkomne.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

her i norden spejler man (dragverdenen...) sig i NHRA.
det du linker til er ikke en rørramme, men et bur.... vel at mærke efter en anden stor spiller i us dragverdenen. om reglerne er de samme?
muligvis! men pas på, kontroller selv. hvad skal bilen bruges til? altså klasse mm?
MVH søren
Brugeravatar
Nielsen aka BadAssRodShop
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 04 sep 2003, 21:30
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

#10 Indlæg af Nielsen aka BadAssRodShop »

namit skrev:
HenrikGM skrev:http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=63829

Fin projekt.


Jeg syns bare det er underligt at man vælger at bygge et rør chasis og så bibeholder de foreste vanger og indeskærme.

Mvh. Tim


Tit er der klassekrav om at de foreste vanger skal være org, eller måske hele forvognen.
"I learned at an early age that front wheel drive...... SUCKS"
Besvar