Side 1 af 3
nogen der ved om man må svejse 25 CR MO 4 med CO2 ??
: 16 jan 2012, 20:20
af Heyer
nogen der ved om man må svejse 25 CR MO 4 med CO2 ??
er til bur
: 16 jan 2012, 21:59
af HenrikGM
må for hvem er vel spørgsmålet.
tror godt du kan, men er ret sikker på det bliver svært at finde den rette tråd i alm. handel.
Du skal have fat i feks ESABs hotline, de kan måske hjælpe dig.
Dertil kommer at den nok er lettere at få korrekt styrke med hvis det bliver med TIG, men det er et sidebemærkning.
Skal du have en bil synet med buret (ikke hverken toldsyn eller bilsyn

)?
Læste en artikkel om dragracingchassiser hvor der skulle inleveres svejseprøve før godkendelsen kunne skrives.
: 16 jan 2012, 22:20
af nmb1022
Mit chassis måtte i hvert fald ikke. Det er med prøver og godkendelse osv osv.
Men ellers har Holmeren tråden til at tigge det med
: 16 jan 2012, 22:45
af Heyer
der er ikke en bil der skal på gaden problem er at det er svejse samme fra fabrikken med CO2 det er et OMP bur kan ikke forstå man må det
foto
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=88696
: 16 jan 2012, 23:44
af martin306xsi
Er du sikker på det der er CrMo? Evt kig efter 4130, det skal være skrevet et sted.
: 16 jan 2012, 23:48
af ae86
Hvorfra kan du se det er CO2 ??
Med den rigtige gas og den rigtige tråd burde der ikke være noget problem i at bruge MIG til at svejse det ... Men MAG (CO2 ) burde ikke bruges til andet end sort
Prøv at google Fronius og se deres youtube videoer om CMT advanced ... Mig/mag er kommet langt efter man har droppet oldschool transformator teknologi til fordel for moderne inverter power elektronik
Prøv også at checke
her hvor de svejser stål og aluminium sammen

og det er vel og mærke ikke friction stir welding
: 17 jan 2012, 09:24
af Morten VJ
Hvis det er fabrikslavet, så kommer det vel med en godkendelse.
Og hvis den godkendelse opfylder de krav, som der stilles til buret.
I den klasse du skal køre i.
Så kunne det være limet sammen.
Uden at det havde nogen betydning for holdbarheden.
MVH
Morten
: 17 jan 2012, 13:56
af lqs
er det til drag? hvis ja så kan buret ikke synes efter gældende regler.
MVH søren
: 17 jan 2012, 14:27
af Captain Slow
Det er vist til drift
: 17 jan 2012, 16:36
af Heyer
det er til en banebil
det er et godkendelse OMP bur men den godkendelse står der ikke en skid om hvad det skal svejse samme med står kun der er 25 CR MO 4
jeg ved at til drag må man kun svejse CR MO med TIG og det må der jo være en grund til ?
den klasse bilen skal køre i er det ligemeget hvordan jeg svejser det samme der skal bare være et bur men jeg vil bare ha sikkerheds er i top
det hander jo om live og dø
og ja det er svejst med CO2 og det er ikke pæn