nogen der ved om man må svejse 25 CR MO 4 med CO2 ??
Redaktør: Moderatorer
- Heyer
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 05 maj 2009, 10:13
- Geografisk sted: vejle
- Kontakt:
nogen der ved om man må svejse 25 CR MO 4 med CO2 ??
nogen der ved om man må svejse 25 CR MO 4 med CO2 ??
er til bur
er til bur
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
må for hvem er vel spørgsmålet.
tror godt du kan, men er ret sikker på det bliver svært at finde den rette tråd i alm. handel.
Du skal have fat i feks ESABs hotline, de kan måske hjælpe dig.
Dertil kommer at den nok er lettere at få korrekt styrke med hvis det bliver med TIG, men det er et sidebemærkning.
Skal du have en bil synet med buret (ikke hverken toldsyn eller bilsyn
)?
Læste en artikkel om dragracingchassiser hvor der skulle inleveres svejseprøve før godkendelsen kunne skrives.
tror godt du kan, men er ret sikker på det bliver svært at finde den rette tråd i alm. handel.
Du skal have fat i feks ESABs hotline, de kan måske hjælpe dig.
Dertil kommer at den nok er lettere at få korrekt styrke med hvis det bliver med TIG, men det er et sidebemærkning.
Skal du have en bil synet med buret (ikke hverken toldsyn eller bilsyn
Læste en artikkel om dragracingchassiser hvor der skulle inleveres svejseprøve før godkendelsen kunne skrives.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Heyer
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 05 maj 2009, 10:13
- Geografisk sted: vejle
- Kontakt:
der er ikke en bil der skal på gaden problem er at det er svejse samme fra fabrikken med CO2 det er et OMP bur kan ikke forstå man må det
foto http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=88696
foto http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=88696
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Heyer skrev:der er ikke en bil der skal på gaden problem er at det er svejse samme fra fabrikken med CO2 det er et OMP bur kan ikke forstå man må det
foto http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=88696
Hvorfra kan du se det er CO2 ??
Med den rigtige gas og den rigtige tråd burde der ikke være noget problem i at bruge MIG til at svejse det ... Men MAG (CO2 ) burde ikke bruges til andet end sort
Prøv at google Fronius og se deres youtube videoer om CMT advanced ... Mig/mag er kommet langt efter man har droppet oldschool transformator teknologi til fordel for moderne inverter power elektronik
Prøv også at checke her hvor de svejser stål og aluminium sammen
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis det er fabrikslavet, så kommer det vel med en godkendelse.
Og hvis den godkendelse opfylder de krav, som der stilles til buret.
I den klasse du skal køre i.
Så kunne det være limet sammen.
Uden at det havde nogen betydning for holdbarheden.
MVH
Morten
Og hvis den godkendelse opfylder de krav, som der stilles til buret.
I den klasse du skal køre i.
Så kunne det være limet sammen.
Uden at det havde nogen betydning for holdbarheden.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
- Heyer
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 05 maj 2009, 10:13
- Geografisk sted: vejle
- Kontakt:
det er til en banebil
det er et godkendelse OMP bur men den godkendelse står der ikke en skid om hvad det skal svejse samme med står kun der er 25 CR MO 4
jeg ved at til drag må man kun svejse CR MO med TIG og det må der jo være en grund til ?
den klasse bilen skal køre i er det ligemeget hvordan jeg svejser det samme der skal bare være et bur men jeg vil bare ha sikkerheds er i top
det hander jo om live og dø
og ja det er svejst med CO2 og det er ikke pæn
det er et godkendelse OMP bur men den godkendelse står der ikke en skid om hvad det skal svejse samme med står kun der er 25 CR MO 4
jeg ved at til drag må man kun svejse CR MO med TIG og det må der jo være en grund til ?
den klasse bilen skal køre i er det ligemeget hvordan jeg svejser det samme der skal bare være et bur men jeg vil bare ha sikkerheds er i top
det hander jo om live og dø
og ja det er svejst med CO2 og det er ikke pæn