Supra bremser på mr2 ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

Supra bremser på mr2 ?

#1 Indlæg af MKuhre »

overvejer at finde et sæt supra bremser til min mr2, men så er spørgsmålet, hvor meget skal der til for at få dem til at passe ? kan resten af bremse systemet følge med ? :)


mvh matias kuhre
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Det er ikke en særlig god ide!
Selvom du får løst monterings problemet.
Så vil du stå med problemet at bremsekraft fordelingen, for-bag.
Er helt forkert!!!
En front tung supra bremser mere på forhjulene. End en MR2.
Og en MR2 bruger bagbremserne mere. End en Supra.
Du kan meget nemt ende med at stå med en bil der bremser dårligere end standart.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#3 Indlæg af MKuhre »

Ahh det er selvfølgelig rigtigt havde jeg ikke lige tænkt på :/ jeg tænkte bare at supraen vejer 500-600 kg mere så det ville give lidt mere stoppe power :D
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#4 Indlæg af John Sahl »

MKuhre skrev:Ahh det er selvfølgelig rigtigt havde jeg ikke lige tænkt på :/ jeg tænkte bare at supraen vejer 500-600 kg mere så det ville give lidt mere stoppe power :D


Jeg har monteret 6 stemplede Tarox foran på min Uno Turbo, og jeg har ikke oplevet det som et problem. Dog udskifter jeg Snart [TM] også resten af bremsesystemet, men det er udelukkende fordi jeg er lidt nazistisk omkring det.

Der er rigtigt mange der kører med setups der ligner det du foreslår. Og jeg har aldrig hørt nogen brokke sig seriøst omkring det.

Husk at du samtidigt ændrer stempelområdet der skal trykkes på til forbremserne, så du ikke får det fulde udbytte af skiftet, da dine bremsefordeler stadig smider samme mængde væske afsted som til de gamle og mindre bremser.

Billede
Senest rettet af John Sahl 12 jan 2012, 22:27, rettet i alt 1 gang.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#5 Indlæg af MKuhre »

Okay :) jamen jeg har også set en del der benytter spiral setup på mr2'erne, blev bare i tvivl om det var mere show end funktionelt. Jeg skal finde en løsning, fordi jeg planlægger at skulle køre lidt trackdays med bilen, og da kræfterne i bilen er blevet for øget en hele del er jeg ikke sikker på at std mr2 bremserne kan følge med :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Mr2 med kæmpe bremser virker ganske fint, kammerat kører meget trackday med hans, han kører med kæmpe 356mm AP RACING bremser.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#7 Indlæg af MKuhre »

Ja men de er også lavet til modellen ? Eller :) jeg tænkte bare supra som hurtigt og "billigt" alternativ :D for jeg er ikke sikker på at std kan følge med, har prøvet hvor de "slap" tilsidst i en 200 + km/t nedbremsning, dog kun fra de sidste 40 km/t men havde jeg bremset senere var jeg endt i gruset :D så noget skal der ske :D og det var første høj farts ned bremsning, og bremserne var forholdsvis nye (1000 km)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Her snakker vi et 30000kr bremsekit, ved ikke om du vil ofre det :-)
Passer de supra bremser på, ville jeg ikke være bange for montere dem.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#9 Indlæg af MKuhre »

jeg må lige undersøge hvad der skal til :D ja har set prisen :P det er nok lige i overkanten i første omgang, da jeg helst vil have front og rear, :D

men på den anden side skal der heller ikke spares på sikkerheden, det er jo en lille let bil med mange HK, så den skal nok blive spændene på en bane :D haha
Besvar