mvh matias kuhre
Supra bremser på mr2 ?
Redaktør: Moderatorer
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54
Supra bremser på mr2 ?
overvejer at finde et sæt supra bremser til min mr2, men så er spørgsmålet, hvor meget skal der til for at få dem til at passe ? kan resten af bremse systemet følge med ?
mvh matias kuhre
mvh matias kuhre
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det er ikke en særlig god ide!
Selvom du får løst monterings problemet.
Så vil du stå med problemet at bremsekraft fordelingen, for-bag.
Er helt forkert!!!
En front tung supra bremser mere på forhjulene. End en MR2.
Og en MR2 bruger bagbremserne mere. End en Supra.
Du kan meget nemt ende med at stå med en bil der bremser dårligere end standart.
MVH
Morten
Selvom du får løst monterings problemet.
Så vil du stå med problemet at bremsekraft fordelingen, for-bag.
Er helt forkert!!!
En front tung supra bremser mere på forhjulene. End en MR2.
Og en MR2 bruger bagbremserne mere. End en Supra.
Du kan meget nemt ende med at stå med en bil der bremser dårligere end standart.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
MKuhre skrev:Ahh det er selvfølgelig rigtigt havde jeg ikke lige tænkt på :/ jeg tænkte bare at supraen vejer 500-600 kg mere så det ville give lidt mere stoppe power
Jeg har monteret 6 stemplede Tarox foran på min Uno Turbo, og jeg har ikke oplevet det som et problem. Dog udskifter jeg Snart [TM] også resten af bremsesystemet, men det er udelukkende fordi jeg er lidt nazistisk omkring det.
Der er rigtigt mange der kører med setups der ligner det du foreslår. Og jeg har aldrig hørt nogen brokke sig seriøst omkring det.
Husk at du samtidigt ændrer stempelområdet der skal trykkes på til forbremserne, så du ikke får det fulde udbytte af skiftet, da dine bremsefordeler stadig smider samme mængde væske afsted som til de gamle og mindre bremser.

Senest rettet af John Sahl 12 jan 2012, 22:27, rettet i alt 1 gang.
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54
Okay
jamen jeg har også set en del der benytter spiral setup på mr2'erne, blev bare i tvivl om det var mere show end funktionelt. Jeg skal finde en løsning, fordi jeg planlægger at skulle køre lidt trackdays med bilen, og da kræfterne i bilen er blevet for øget en hele del er jeg ikke sikker på at std mr2 bremserne kan følge med 
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54
Ja men de er også lavet til modellen ? Eller
jeg tænkte bare supra som hurtigt og "billigt" alternativ
for jeg er ikke sikker på at std kan følge med, har prøvet hvor de "slap" tilsidst i en 200 + km/t nedbremsning, dog kun fra de sidste 40 km/t men havde jeg bremset senere var jeg endt i gruset
så noget skal der ske
og det var første høj farts ned bremsning, og bremserne var forholdsvis nye (1000 km)
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54
