Linket viser flere tusinde topstykker med bænkede flow data (CFM) ved sammenlignelige ventilløft højde. Rigtig godt sammenligningsgrundlag. Samtidig er ventildiametrene oplyst samt andre bonus oplysninger.
Der er måske et par unøjagtigheder eller tre derimellem.
Men interessant alligevel.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Man kan vel sige at kilderne, og dermed dem som har målt dem, ser ud til at have overvægt af kommerciel baggrund. Heri usikkerhed for egne "produkter".
MEN da 90% af tallene er for standard målte OEM topstykker og dermed ikke salgstal / salgsgas for kommercielle opgraderinger så bliver det interessant. Det var min opfattelse da jeg læste det første gang.
Listen er lang... og lang på standard OEM toppe. Det giver IMO en meget interessant liste og sammenligningsgrundlag (inden for en træskolængde) på flow udgangspunkt.
I øvrigt mange spændende lave og høje flow tal. Det illustrerer og understøtter hvorfor liter volume som udgangspunkt for "motorstørrelse" oftest ikke er retvisende.
Det fortæller vist også hvorfor meget flow ikke altid er bedre.
Det skal være det rigtige flow...
Listen havde været mere sjov hvis den indeholdt porthastighed og tværsnitsareal sammen med flowet, men så er det også en nær give-away.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!