Volvo b230 16V projekt

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

Volvo b230 16V projekt

#1 Indlæg af MortenS »

Hello folkens.

én kammerat og mig er igang med hans 16v volvo motor, men der er kommet én ting vi faktisk er lidt i tvivl om, det sker sjælden men det er faktum ;)

De wiseco stempler som vi har købt er der et sæt messing skiver leveret med, som vi tror er til at styre plejlstangen med i stemplet. Men den plejlstang vi har (k1 h-profil) er lang bredere end den originale, så den faktisk kan blive styret af krumtappen.

Mit spøgsmål er så.. Skal vi bruge de skiver som er leveret med? eller er det nok at plejlstangen er styret af krumbassen alene?

Mvh Morten

[img][img]http://img27.imageshack.us/img27/6895/imag0216a.th.jpg[/img][/img]

[img][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/img]
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#2 Indlæg af MortenS »

Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

en ting er het sikkert, det ender galt hvis du forsøger at styre i begge ender.
Det er enten den ene eller den anden ende der skal styre.
Hvad siger leverandøren af plejlstangen???
Der må være nogle tolerencer der skal overholdes imellem stempel og krumtap. Når/Hvis den oprindelige konstruktion, bliver lavet om!!


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#4 Indlæg af MortenS »

Morten VJ skrev:en ting er het sikkert, det ender galt hvis du forsøger at styre i begge ender.
Det er enten den ene eller den anden ende der skal styre.
Hvad siger leverandøren af plejlstangen???
Der må være nogle tolerencer der skal overholdes imellem stempel og krumtap. Når/Hvis den oprindelige konstruktion, bliver lavet om!!


MVH

Morten


leverandøren siger intet om det, men den originale plejlstang er ikk så bred som k-1 og den originale er styret af stemplet..

man kan sige at plejstangen er lavet til at krumtappen styrer den, fordi der kun er 0.025 tolerance på krumtappen når plelstangen.. De skiver må jo så fra wiseco blevet leveret med, HVIS man kører med smallere plejlstang..
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#5 Indlæg af MortenS »

stavefejl og mærkelig ord er gratis.. HEHE
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Der må næsten have smutte et 0 ind efter kommaet.
Kun 25 tusindedele mm i spillerum, det er ikke meget!
På en B23 med krumtap styrede plejlstænger.
Der er spillerummet opgivet fra 0,15 til 0,35mm

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#7 Indlæg af MortenS »

Morten VJ skrev:Der må næsten have smutte et 0 ind efter kommaet.
Kun 25 tusindedele mm i spillerum, det er ikke meget!
På en B23 med krumtap styrede plejlstænger.
Der er spillerummet opgivet fra 0,15 til 0,35mm

MVH

Morten


Ja self ét nul for meget ;) det blev med krumtap styring ;)
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Besvar