Hybrid lader..
Redaktør: Moderatorer
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
Hybrid lader..
Nu har jeg siddet og kigget lidt på den lader som henrik gm har lavet til supraen, og sidder og tænker lidt over hvordan det ville fungere med en t25 turbine side med eks noget gt35 størelse compressor side..
er dette fuldstændigt håbløst? tænker hvad man kan forvente den levere luft til om ikke det måtte være mindre end det en gt35 kan, men med en hurtige spool up tid?
ved godt at der er noget bøvl med akselstørelser og den slags, det er kun tankespil på nuværende tidspunkt..
er dette fuldstændigt håbløst? tænker hvad man kan forvente den levere luft til om ikke det måtte være mindre end det en gt35 kan, men med en hurtige spool up tid?
ved godt at der er noget bøvl med akselstørelser og den slags, det er kun tankespil på nuværende tidspunkt..
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Balance.
Du skal ramme det punkt der passer med motoren.
På turboladeren er de vigtigste parametre:
Turbinemappet, kompressormappet, AR forhold og lysninger.
Du kan kun lave en hybrid, hvis du er i den situation at turbinesiden orker at trække et større kompressorhjul. Et stort kompressorhjul på en for lille turbineside gør bare at du ikke kan holde rpm på tuboen, og så går det helt amok på modtrykket hvis turbinen ikke flower. laver du så et clip på vingerne, så kan du få modtrykket lidt ned igen, men nævnte setup er nok lidt ekstremt. forbehold for at der kan trylles meget hvis man har lysten...
Du skal ramme det punkt der passer med motoren.
På turboladeren er de vigtigste parametre:
Turbinemappet, kompressormappet, AR forhold og lysninger.
Du kan kun lave en hybrid, hvis du er i den situation at turbinesiden orker at trække et større kompressorhjul. Et stort kompressorhjul på en for lille turbineside gør bare at du ikke kan holde rpm på tuboen, og så går det helt amok på modtrykket hvis turbinen ikke flower. laver du så et clip på vingerne, så kan du få modtrykket lidt ned igen, men nævnte setup er nok lidt ekstremt. forbehold for at der kan trylles meget hvis man har lysten...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!