Hybrid lader..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

Hybrid lader..

#1 Indlæg af Vaskebjørnen »

Nu har jeg siddet og kigget lidt på den lader som henrik gm har lavet til supraen, og sidder og tænker lidt over hvordan det ville fungere med en t25 turbine side med eks noget gt35 størelse compressor side..

er dette fuldstændigt håbløst? tænker hvad man kan forvente den levere luft til om ikke det måtte være mindre end det en gt35 kan, men med en hurtige spool up tid?

ved godt at der er noget bøvl med akselstørelser og den slags, det er kun tankespil på nuværende tidspunkt..
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

Og målet er masser af modtryk ?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

#3 Indlæg af Vaskebjørnen »

Målet er jo at se hvilke ulemper samt eventuelt fordele der er ved sådan en hybrid. At så en masse modtryk er en af disse er det jo ikke at foretrække, det er pga. den lille varmeside skal trække den store compressor side du mener ikke?
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

Pga den store kompressor side skal have luften gennem den lille varme side.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

#5 Indlæg af Vaskebjørnen »

Ja det er klart det havde jeg lige overset. det harmonere jo på ingen måde.
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

Det jeg har.rodet med på min for at få tidligere ladetryk er bla udsmanifolden. Jeg har 383nm ved 3700omdr på min cosworth og lader 1,1bar på en std t3 ar.48 uds hus
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

#7 Indlæg af Vaskebjørnen »

Manifoldet er osse et punkt der skal ses på det er ikke specielt godt ret flow mæssigt,

Men igen det var kun tanker, jeg har både en T3 og GT35 at prøve med, men er lidt bekymret for at ladetrykket kommer sent på en 2l med GT35.
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

Et godt sted at starte er at sørge for at intet varme forsvinder før efter forrøret. Og længde og størrelse på rummets i manifolden.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

#9 Indlæg af Vaskebjørnen »

Min ide var at lave et manifold med med nogle fornuftige rør og buk samt en nogenlunde ens længde, så coate manifold samt smide powerwrap på, en pose om lader og powerwrap på forrøret..
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Balance.

Du skal ramme det punkt der passer med motoren.

På turboladeren er de vigtigste parametre:

Turbinemappet, kompressormappet, AR forhold og lysninger.
Du kan kun lave en hybrid, hvis du er i den situation at turbinesiden orker at trække et større kompressorhjul. Et stort kompressorhjul på en for lille turbineside gør bare at du ikke kan holde rpm på tuboen, og så går det helt amok på modtrykket hvis turbinen ikke flower. laver du så et clip på vingerne, så kan du få modtrykket lidt ned igen, men nævnte setup er nok lidt ekstremt. forbehold for at der kan trylles meget hvis man har lysten...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar