Jeg er ved at overveje at skulle smide en eller anden form for luftstyring/tomgangsmotor på min VW 1.8 16V-kværn (efter at have undværet i 6 år eller hvor meget det nu er
Valget står mellem den gammeldags tilskudsventil der fungerer med en bimetalfjeder, og altså er blandet helt udenom motorstyringen, eller den originale tomgangsmotor fra kværnen - en 3-ledningers Bosch.
Umiddelbart ville jeg helst have den originale på, da jeg så forestiller mig at kunne køre med aktiv tomgangsstyring - men så sad jeg og læste på MSnS-Extra manualen, og her står at aktiv styring er for 2-ledningers solenoider.
3-ledningers kan bruges til "warm-up-mode", som i bund og grund er en gradueret udgave af den oprindelige styring der åbner for ekstra luft når motoren er kold.
Og her knækker min film lidt - for hvis man kan køre med warm-up-mode med 3-ledningers - hvorfor kan man så ikke også køre aktivt mode med en 3-ledningers? I begge tilfælde bruger man da noget PWM som jeg har forstået det.
Er det en lidt dårlig formulering af manualen, eller?
