Ladetryks problemer.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Christian L
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19

Ladetryks problemer.

#1 Indlæg af Christian L »

Hey Powerforum.

Jeg har problemer med ladetrykket på min 1.8 20v turbo motor med garret gt2871r turbo, monteret med en forge actuator, kørte normaltvis med 1.0 bars tryk som min FMJ styring er kørt ind til, men bilen er begyndt kun at køre med 0.2 - 0.4 bar og først helt oppe ved 6000 omdr.
Troede først at membranen i actuatoren var revnet da den har gjort det før, men ved kontrol med vacuum/tryk pistol er den ikke, det der undre mig er at stangen kun giver sig få mm ud af ved tryk fra pistolen, det er måske meget normalt? Er ikke super erfaren på dette område, desuden bliver actuatoren styret af en n75 magnetventil, kan jeg om muligt kontrollere den på en nem måde?

På forhånd tak.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Det er sikkert den N75 ventil der er defekt, kendt problem på VW.
Men du bør kunne test det ved og køre uden om den, så du kører på grundtryk
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#3 Indlæg af Saab-Daniel »

Selvom den N75 ventil strejker, kan man da aldrig komme ned under grundtryk...? Kan armen ikke bare være faldet af wastegaten?
Det syntes jeg nærmere det lyder som om...
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Christian L
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19

#4 Indlæg af Christian L »

Førhen da jeg tog stikket af n75 kørte den også med lavere tryk.
Stangen er ikke faldet af, men det har den været før.
Men hvis jeg sætter bilen i launch control, så kan den godt lade 1 bar.
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#5 Indlæg af Lars PH »

Det er ikke utæt dit tryk vej eller en defekt blowoff
Christian L
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19

#6 Indlæg af Christian L »

Lars PH skrev:Det er ikke utæt dit tryk vej eller en defekt blowoff

Kan ikke høre noget der suser, men må lige prøve at tjekke om der skulle være noget.
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#7 Indlæg af svan »

udover N75 ventilen kan det også være din LMM, også et kendt problem, vi lå og rodede med brormands (dog TDI) der var heller intet ladetryk, prøvede at skifte vaccumslanger og N75, skiftede til sidst LMM og så skulle jeg hilse at sige at der kom ild i komfuret.
Start med at sætte VCDS på, det kan fortælle dig hvad du skal lede efter.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Christian L
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19

#8 Indlæg af Christian L »

Tak for dit indlæg, men kører ikke med LMM, bilen kører udelukkende med mapsensor, og FMJ motorstyring, kan derfor ikke bruge vagcom :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Kan også være defekt turbo, eller måske kat der er faldet sammen
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Christian L
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19

#10 Indlæg af Christian L »

Altså har jo godt nok lige skiftet fra 3" til 2,5" fra katten og bagud, kan det mon være derfor? Rykker katten af her i løbet af ugen, skal lige have det på det rene, hvordan får jeg indstillet min actuator korrekt igen?
Besvar