ms på ls1 motor

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
massen1981
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19 apr 2008, 17:32

ms på ls1 motor

#1 Indlæg af massen1981 »

Hej er der nogle her inde der køre ms på en ls1 motor??

har overvejet at montere det på min, men kan ikke rigtig finde nogle der har fået det til at du med org. følerne
Gummispoiler
Medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#2 Indlæg af Gummispoiler »

hvis du kan lidt engelsk:
http://forums.hybridz.org/index.php?showtopic=56981

at google "megasquirt + ls1" giver ellers en hel del hits
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
massen1981
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19 apr 2008, 17:32

#3 Indlæg af massen1981 »

har læst den men der er ikke styring af tomgangen med
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#4 Indlæg af JBO »

Du ka sagtens bruge ms til din ls1 motor, den kommer bare til og kører wasted spark og ingen tomgangsstyring som du også selv nævner. Hvis du vil kunne bruge oem sensorer og køre cop tænding, skal du kigge efter firmaet der hedder FAST, de lave motorstyringer hvor du ka de nævnte ting + du kan styre tomgang.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: ms på ls1 motor

#5 Indlæg af HenrikGM »

massen1981 skrev:Hej er der nogle her inde der køre ms på en ls1 motor??

har overvejet at montere det på min, men kan ikke rigtig finde nogle der har fået det til at du med org. følerne


Har du kigget på msefi.com?

Der kører et par stykker i DK mig bekendt, men jeg kan ikke pege dig i retningen af kontaktoplysninger, desværre.

De originale følere er ikke det store issue. Tomgangsmotoren kan derimod være et problem, men ikke ret mange vælger at montere den.

Vil du bygge selv, eller er det til køb-færdig løsning?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
massen1981
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19 apr 2008, 17:32

#6 Indlæg af massen1981 »

Har ikke tiden til selvbyg, så har intet mod en færdig box
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

har du ikke oem boksen? eller er planerne meget vilde?
MVH søren
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#8 Indlæg af jens »

Her er boksen der kan bruges til alle ls motorer.
http://www.mastmotorsports.com/2010/new ... php?id=80#
L92 motoren er meget bedre og stærkere. Samme størrelse og topper som ls3 men vvt
massen1981
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19 apr 2008, 17:32

#9 Indlæg af massen1981 »

har oem boxen men mangler for mange dele til at få det fulde ud af den.
plus prisen for at bryde koden i den og får muglighederne som en ms har koster tæt på 6000kr

da det her er et spare bygge synes jeg ikke det er et valg,
plus jeg skal til at "lære" et nyt system at kende med flere indsprøtninges og tændings tabeller.

planen med denne 5,3 motor er ca 600hk på hjulene i værdagstrim. og muglighed for at kontrolere flere ved særlige lejligheder

"jens"

den box fra mastmotorsport er til en gen4 motor, min er en gen3
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#10 Indlæg af jens »

Mast har mange forskellige versioner. Hvis du skal have ms var det nok en ide at bygge en bænk til motoren så du kan teste alt det ms kan inden du ligger den i bilen. Det er surt at brugee en sæson på landevejen til at sætte sig ind i det hele og få det til at virke ordentligt.
Besvar