turbo holder kun 20.000 km hvorfor?
Redaktør: Moderatorer
-
ejnarmc
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
turbo holder kun 20.000 km hvorfor?
hejsa
jeg har et problem med min volvo 850, som køre med en t3/t4 p-trim fra turbomotor turboen har 360 graders lejre og køre 1.35 i tryk.
olie retur er lodret ned i bundkaret.
der er komplet 3" udstødning
bilen slukkes aldrig direkte efter den har fået klø.
turboen holder kun ca 20.000 km før den skal renoveres, og det er ikke ret tit den bliver kørt hårdt.
har kørt på castrol 10/60, men skiftede igår til castrol 10/40 som bilen normalt skal køre på.
kan det være 10/60 olien der dræber turboen, når det nu mest er en hverdagsbil?
nogle der har nogle mulige årsager?
jeg har et problem med min volvo 850, som køre med en t3/t4 p-trim fra turbomotor turboen har 360 graders lejre og køre 1.35 i tryk.
olie retur er lodret ned i bundkaret.
der er komplet 3" udstødning
bilen slukkes aldrig direkte efter den har fået klø.
turboen holder kun ca 20.000 km før den skal renoveres, og det er ikke ret tit den bliver kørt hårdt.
har kørt på castrol 10/60, men skiftede igår til castrol 10/40 som bilen normalt skal køre på.
kan det være 10/60 olien der dræber turboen, når det nu mest er en hverdagsbil?
nogle der har nogle mulige årsager?
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
hvad er det der dør i turboen så hurtigt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
ejnarmc
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
...
jeg har snakket lidt med k-Finn herinde fra om problemet.
Kom i tanke om at rene sagde at han kunne se at jeg havde slukket bilen for tidligt når turboen var meget varm.
Jeg mener at jeg altid er påpasselig med ikke at slukke den for tidligt når den er varm.
Finn og jeg snakkede om at min egt måske var for højt og det måske var det der gjorde den gik i stykker.
Ved ikke hvad den del turboen hedder der går i stykker, men den ør at der ikke løber olie ind i turbinehuset.
Den laver ikke turbostall
Havde planer om at sætte en egt måler i når nu turboen skulle renoveres alligevel.
Kan det ikke være en mulighed?
Kom i tanke om at rene sagde at han kunne se at jeg havde slukket bilen for tidligt når turboen var meget varm.
Jeg mener at jeg altid er påpasselig med ikke at slukke den for tidligt når den er varm.
Finn og jeg snakkede om at min egt måske var for højt og det måske var det der gjorde den gik i stykker.
Ved ikke hvad den del turboen hedder der går i stykker, men den ør at der ikke løber olie ind i turbinehuset.
Den laver ikke turbostall
Havde planer om at sætte en egt måler i når nu turboen skulle renoveres alligevel.
Kan det ikke være en mulighed?
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Der mere mellem himmel og jord...
Jeg har mishandlet min 240T med original T3 kun oliekølet turbo, ladede 1,1bar(reelt maxet ud på flow) over de sidste 150.000km, totalt med ~480.000km på klokken, både med koldstarter og ladetryk fra start, og sågar med olielampen blinkende i sving + nedbremsning, og aldrigt tænkt ret meget over nedkøling før stop. Har dog aldrigt stoppet den direkte efter entusiastisk kørsel, men har ikke behandlet den anderledes end man ville gøre med en sugemotor.
Det gik aldrigt galt med den turbo.
Det jeg vil frem til er at der måske er flere ting der gør sig gældende for at få det problem med kort levetid.
Jeg har mishandlet min 240T med original T3 kun oliekølet turbo, ladede 1,1bar(reelt maxet ud på flow) over de sidste 150.000km, totalt med ~480.000km på klokken, både med koldstarter og ladetryk fra start, og sågar med olielampen blinkende i sving + nedbremsning, og aldrigt tænkt ret meget over nedkøling før stop. Har dog aldrigt stoppet den direkte efter entusiastisk kørsel, men har ikke behandlet den anderledes end man ville gøre med en sugemotor.
Det gik aldrigt galt med den turbo.
Det jeg vil frem til er at der måske er flere ting der gør sig gældende for at få det problem med kort levetid.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
