Side 1 af 2
intercooler, høj pris = kvalitet ?
: 31 jul 2011, 16:28
af MKuhre
hey jeg så og er lige på trapperne til at blive færdig med mr2, projektet, som det ser ud nu mangeler jeg kun ic og bov
men har lidt svært ved at vælge ic, skal bruge en der kan flowe 600+rwhp. planen er at den skal ligge i bagagerummet på bilen, og få luft gennem hul i bunden af bilen + en masse blæssere
men er man nødsaget til at bruge en formue på en god ic ? eller er der billigere løsninger der kan bruges, uden det vil være en b løsning ?
og hvad skal jeg kigge efter når jeg skal vælge ic ?
: 31 jul 2011, 16:36
af K-FINN
Min erfaring er, den dyre kan nemmere holde det koldt over længere tid, feks hvis du kører trackday, den billige er en del tungere, og vil med tiden optage varme.
: 31 jul 2011, 16:37
af MKuhre
super

det var en væsentlig faktor for at vælge en dyre ic

: 31 jul 2011, 16:40
af MKuhre
hvilke mærker er det bedste at gå efter ?

: 31 jul 2011, 16:43
af K-FINN
Hvor mange penge vil du bruge, det kan jo hurtig koste 10 kilo, kontra 1695kr
Skal lige siges, det var efter 8-10 omgange på jyllandsringen ved fuld hane, at den billige begyndte og give op.
: 31 jul 2011, 16:48
af MKuhre
jeg ved faktisk ikke hvor meget jeg har planer om at smide efter en ic

men, der er brugt så mange penge på resten at det næsten ville være synd at spare og så ikke kunne udnytte kræfterne
okay så skal der alligevel ret meget til før de giver op, de billige

men har bare hørt at der er mange af de billige der, ikke kan flowe de hk de lover

: 31 jul 2011, 16:53
af K-FINN
http://www.turbomotor.dk/contents/da/d2.html
Tror jeg har vist dig den før, men den til skyline r33, er jeg sikker på, kan flowe det du behøver, den er meget brugt på supra.
: 31 jul 2011, 16:54
af K-FINN
Hvem har sagt de billige ikke kan flowe det der er lovet, har de målt trykfald, eller er det bare fordi deres motor ikke laver de hk de havde regnet med
: 31 jul 2011, 17:09
af MKuhre
det er da rigtigt mener jeg også du har

har ikke kunnet finde den igen. in og out er også bukket så det ser ud til at den passer godt til at ligge ned
det var på jock drift nissanen dens gl ic flowede ikke ordenligt så de købte en bedre og der har ingen problemer været siden

: 31 jul 2011, 17:40
af HenrikGM
K-FINN skrev:Min erfaring er, den dyre kan nemmere holde det koldt over længere tid, feks hvis du kører trackday, den billige er en del tungere, og vil med tiden optage varme.
Kan du ikke uddybe det med at den tunge IC vil optage varme? Jeg tror ikke jeg læser det du skriver helt rigtigt...