hjælp til lc1

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
peter ellevang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22

hjælp til lc1

#1 Indlæg af peter ellevang »

hej nu har jeg brug for noget hjælp,jeg har lige monteret min lc1 på min subaru,og der er lys i ur/calibrings dioen,men her kommer så også mit problem,nå jeg skal starte den op(opvarming/ren luft calibring) så vil dioen ikke slukke og give mig de blink koder som den skal,den står bare og lyser hele tiden,jeg kan mærke at min sonde bliver varm,men det kan jeg jo ikke bruge til noget.
jeg har været igemmen ledningerne op til flere gange og er sikker på at den er koblet op som den skal(skal lige sige jeg her ikke taget + fra benzin pumpen)men fra tændningens låsen,alle stæl er sammlet og sat på motoren,og alt er lodet sammen.nå jeg trykker på caliberings knappen så slukker dioen men ingen blink.jeg fatter ikke en skid, :reading:
nu håber jeg der er nogle flinke som kan hjælpe mig .

mvh peter.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Får den kraftig nok spænding, mon?
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#3 Indlæg af efterz »

Normalt lyser den jo permanent, når alt er som det skal være.

Har du prøvet at koble computeren på, og starte en kalibrering fra den?
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
peter ellevang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22

#4 Indlæg af peter ellevang »

efterz skrev:Normalt lyser den jo permanent, når alt er som det skal være.

Har du prøvet at koble computeren på, og starte en kalibrering fra den?
'

nej jeg har ikke prøvet at koble en computer på (det er kun min stationer computer som har det stik i sig)jge skal lige finde en som har det.

ang:strøm.så har jeg lige knap 12v , et spændnings fald på lige knap 0,6v hvis jeg måler på bat(12,6v) så det er vel ok.
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#5 Indlæg af efterz »

Du kan også lave en kalibrering ved at (mens der ikke er strøm på LC1) frakoble sensor -> sætte strøm på LC1 (stadig uden sensor) i 20 sek. -> afbryde strøm til LC1 -> tilslutte sensor -> sætte strøm på LC1, så laver den heater og free air calibration når den ser sensoren igen.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
peter ellevang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22

#6 Indlæg af peter ellevang »

efterz skrev:Du kan også lave en kalibrering ved at (mens der ikke er strøm på LC1) frakoble sensor -> sætte strøm på LC1 (stadig uden sensor) i 20 sek. -> afbryde strøm til LC1 -> tilslutte sensor -> sætte strøm på LC1, så laver den heater og free air calibration når den ser sensoren igen.

den ha jeg også prøvet,,virker ikke.dioen lyser stadig :damn: men sonden bliver varm
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

#7 Indlæg af Excess »

Off topic: hvor har du placeret sonden og hvilken Subaru :)
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#8 Indlæg af Saab-Daniel »

Jeg syntes det normalt kun er første gang det tager lang tid at lave free air calibration, så måske alt er som det skal være? Eller får du ingen måling ud af sonden?
Jeg ville også få en computer på, evt. Mokke den op på skrivebordet nu du ikke har stikket i en laptop...
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
peter ellevang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22

#9 Indlæg af peter ellevang »

tak for råd,jeg prøver en gang....
det er en legacy (bc5) 4x4 2,0 turbo.
peter ellevang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 nov 2010, 10:22

#10 Indlæg af peter ellevang »

nu kan det værer nok.......gammelt lort..... den lyser hele tiden og jeg kan ikke få kontakt til den via computeren.
jeg har fundet en gammel tråd,hvor der er en som har det sammen problem som jeg men der er ikke rigtig noget svar,så jeg tror jeg køber en ame eller noget andet ,som virker,det lort gider jeg ikke at have mer.
jeg kan også se der er mange som har problemer med lc-1.
Besvar