boring af M50b25 blok

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Hr Bæk
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28 nov 2010, 22:30

boring af M50b25 blok

#1 Indlæg af Hr Bæk »

hej derude,
Er der nogle der har erfaringer med at bore en M50B25 blok til de 86.40mm som skulle være max for denne blok? boringen er std 84mm.
Jeg tænker på om cylindervæggen bliver for tynd/om pakfladen bliver for lille mellem cylindrene.

Mvh Bæk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Hvorfor vil du bore den så meget?

Normalt ville jeg foretrække så meget gods som muligt, og hellere leve med lidt mindre volumen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#3 Indlæg af m power »

jeg kan forestille mig at det er en sugemotor.
Mange ccm er jo lig med et godt bundtræk på rent sug :-)
Men jeg ville nok kontakte PPF i sverige de roder jo en del i bmw :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

ok, hvis det er sug, så bliver cylindertrykket jo ikke helt så vildt som med trykladet motor. Så slipper man nemmere afsted med små dimensioner.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Smyssen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 18 okt 2011, 00:27

tjaaah

#5 Indlæg af Smyssen »

du KAN godt bore den op, har jeg en kammerat der har gjort, og det er også fint nok, personligt vill jeg hellere finde en e36 m3 US krumtap og smid i i stedet for. så får du en 2.8er, og bibeholder godset imellem cylinderne. jeg hr gjort samme trick på en m20b27 blok som resulterede i en super momentstærk 2.9 liters motor.
Besvar