hjælp til ny udstødning på min 945

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

hjælp til ny udstødning på min 945

#1 Indlæg af lassetn »

lavede tidligere en komplet rustfri udstødning efter montering af støre turbo
men den larmer sgu.........

har fået barn så nu skal den holde kæft....
startede med at købe 2 potter hos powerpage.dk de larmer MEGET
så skulle bilen synes så der blev katten monteret igen og skiftede den bagerste potte til en simons og en rørhale der peger nedaf: LARMER STADIG....

hvad f..... gør jeg den må ikke tabe effekt men skal støje mindst muligt...

nogle erfaringer? skal den laves i almindelig jern eller og hvilke potter?
har kigget på denne:

http://biltema.dk/da/Bil---MC/Motor/Uds ... SSYSTEMER/


men kender det ikke rigtig....

hjælp.....
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

det er nok noget af en udfordring at få 500hk til at være stille uden at tabe effekt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#3 Indlæg af lassetn »

hvem siger 500.... vil tro der er omkring 250 dem med 500 er til 142eren
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

er det ikke bare på med std udstødningen igen så ?

250hk er jo ikke alverden.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#5 Indlæg af lassetn »

Jo har tænkt meget på det men ved ikke om det vil kunne mærkes?
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#6 Indlæg af Westmus »

Bruge nogle standard potter fra bil født med mindst samme effekt niveau?

Tit er standard bagpotter en ordenligt fætter, det ikke helt uden grund. Dæmpningen plejer at hænge meget godt sammen med pottens størrelsen.

Original udstødninger er vist også delt op i potter der tager uheldige resonanser og så dem der bare dæmper generelt. Det er derfor der normalt sidder flere potter af forskellig udseende og størrelse.

Det ligner for mig også at bilfabrikkernes folk ikke er så vilde med meget store rør, så bruger de tit i stedet 2 mindre i parallel.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

lassetn skrev:hvem siger 500.... vil tro der er omkring 250 dem med 500 er til 142eren


Godt trick med flere biler.... :damn:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Ingen larm et standart originalt system fra Volvo.
Lidt mere larm et komplet system fra Simmons.
Ved ikke lige hvor meget mer støj det giver på en 940.
Men på en 240 er det næsten ikke hørbart.
Om effekten falder det ved jeg ikke, men det bør ikke være alverden.


Eller må du vænne arvingen til at far kører i biler der larmer :D

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar