Krater i cylindervæg

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

Krater i cylindervæg

#1 Indlæg af CasperR »

Hey

Ved adskildelse af min rst motor fandt jeg kratere, langsgående i cylinder 2. Kraterne er meget må men kan mærkes med neglen.
Bilen røg når man slap gassen, og et plejlleje var slidt en del på selv samme cylinder.
Kraterne liger præcis dem her http://forums.corral.net/forums/5-0-5-8-engine-tech/1205160-pitting-cylinder-wall.html

Mit spørgsmål er derfor om jeg kan hone, smide nye stempelringe i og samle den, eller om det skal bores og overstørrelse stemper i.

/Casper
89' RST
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#2 Indlæg af CABRST »

hva den af Casper, har du fået rs igen :shock:
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#3 Indlæg af CasperR »

Ja.. det blev sq til en til. En fiesta denne gang :) send mig lige en sms hvis du har mit nummer!?
89' RST
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#4 Indlæg af CABRST »

har du købt den røde :mrgreen:

tror det er et gamelt nr jeg har.....

Men du får lige mit i en PM ellers er jeg stadig på msn: cabrst@ofir.dk

samt husk nu at besøge det gamle forum i UK

se link i sig....
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#5 Indlæg af -Pedersen- »

Var der også rust i dine ridser ?

Da jeg i sin tid så ligende mærker i min, havde motoren stået stille længe.
Honede blidt og gappede mine stempelringe derefter.

Inden da lurede jeg længe efter revner eller ligende i forringerne . .
Køre upåklageligt i dag..
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#6 Indlæg af CasperR »

Jeg honer, standard stempler og ringe i igen, ny knast og løftere og så må vi se hvordan den kører.
89' RST
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#7 Indlæg af CasperR »

CABRST skrev:har du købt den røde :mrgreen:

tror det er et gamelt nr jeg har.....

Men du får lige mit i en PM ellers er jeg stadig på msn: cabrst@ofir.dk

samt husk nu at besøge det gamle forum i UK

se link i sig....


Nææ den er skam sort :D smider et link til dig i pm
89' RST
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#8 Indlæg af CABRST »

ok

den ser da ok ud, men vil nu give de englændere ret i at der ik skal Si fælge på den... :stop:

den skal da holdes orginal, især når de er så sjældende her ik DK.. 8)

Min S1 står som den dag den forlod forhandleren og det bliver den ved med :mrgreen:

Så hellere lege lidt mad cab'en :rock:
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#9 Indlæg af CasperR »

hvad er der nu galt med cossie fælge? :)
det lokker lidt med en airtec fmic, msd chip og så ik andet..
Du skulle vel ikke have et stort kn filter du ikke bruger og vil af med?
89' RST
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#10 Indlæg af CABRST »

hehe

Har et KN til en ERST mfi til at ligge som jeg ik bruger


Men glæder os da til at se den og måske du kan lokkes med til lidt RS træf
vi har lige holdt et på fyn sidste weekend
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
Besvar