megaspuirt - Hvem?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

megaspuirt - Hvem?

#1 Indlæg af bamse24 »

jeg skal finde ud af hvem kan der lave en MS boks til mig med diagram, som jeg kan bruge på mit org. ledningsnet til min mazda ( se profil) kan self selv lodde det på osv..

har prøvet og kontakte rene fra turbomotor.. han skulle have omkring 6500 med indkøring osv.. ( har hørt han er svær og få fat i når man har handlet med ham)

så snakkede jeg med en anden der kunne lave en boks til mig med diagram som han så kunne sende til mig og så skulle jeg selv lodde det på. det skulle han have 3700 kr for. og når jeg havde fået lodet boxen på mit ledningsnet skulle den så transpoteres til sønderjylland og blive kørt ind dernede. og indkøring ville koste 2500-3500 kr..

er der andre her i landet, måske tættere på nordjylland der kunne lave sådan en boks til mig med indkøring?
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#2 Indlæg af m power »

der er jo henrik gm her på forum
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#3 Indlæg af -Pedersen- »

GM helt sikkert.

EDIT
Når det så er sagt er turbomotor's også et rigtig godt bud. Får du hul igennem til Rene er der virkelig god support !
Senest rettet af -Pedersen- 08 jun 2011, 19:29, rettet i alt 1 gang.
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#4 Indlæg af needspeed »

Samme svar her :-)
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#5 Indlæg af bamse24 »

det har jeg efterhånden fundet ud af.. hehe har skrevet en mail til på på hgm@boost-it.dk

er der ellers en måde og kontakte ham på?
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#6 Indlæg af m power »

bamse24 skrev:det har jeg efterhånden fundet ud af.. hehe har skrevet en mail til på på hgm@boost-it.dk

er der ellers en måde og kontakte ham på?


det måden han foretrækker du har valgt :D
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#7 Indlæg af bamse24 »

jeg har kigget på det her samlesæt:

http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-119.html

hva mangler jeg udover det sæt så jeg kan kører?

sluttrin ? hvilke mapsencor?

det skal siges jeg vil bruge mit org ledningsnet osv.. så det KUN er boksen der skal loddes på..

min bil kan ses her :

http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=211918
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#8 Indlæg af Saab-Daniel »

Start med at læse MS manualen.
Mapsensoren sidder allerede på printet.
Derefter skal du forstå dit eksisterende ledningsnet, hvis du vil sætte en MS direkte til det eksisterende ledningsnet:

* Hvordan er benzin-pumpen styret?

* Hvordan er benzindyserne styret (Batch-fired?)? - passer det direkte med MS? Er det høj eller lavohms dyser?

* Har du sensorer der fungerer med MS? - tænker specifikt på gasspjældsensor her - resten skal MS konfigureres til at forstå.

* Hvordan ser det originale omdrejningssignalet ud? - Kan MS forstå det eller skal der bygges andre ting på?

* Styrer din eksisterende boks tænding eller er det manuel fordeler tænding? MS skal sættes op til at forstå dette også, hvis du vil styre tændning også (læs: Her er der MEGET effekt at hente).

Start med at overvej og undersøg ovenstående - jo bedre forberedt du er, jo bedre resultat får du i sidste ende...
Hvis du er i tvivl om ovenstående eller har issues med at finde frem til resultaterne, ville jeg vælge en MS fra en der leverer support sammen med boksen (Det mangler du hvis du køber DIYautotune - jeg har selv købt der mange gange - grejerne fejler intet, men de yder ikke support på enkelt-installationer).

Mvh,
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#9 Indlæg af bamse24 »

okay tusind tak for svar! :)

har lige et andet spørgsmål..

blev spurgt sådan her:

Jeg skal vide om din "trigger" er det ene eller andet + om din tps føler er variabel modstand eller kontakt styret.

det drejer sig om en mazda 323 1.6 16v turbo fra 89..

hva skal jeg svare?
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#10 Indlæg af Saab-Daniel »

Du skal igang med at måle! Søg i MS manualen omkring det, der står udførligt hvordan du måler din tps.
Der er 3pins på den, kan du måle varierende modstand jo mere du åbner for gasspjældet, har du den rigtige type. Måler du ingen ændring i modstand udover ved fuld åbent eller lukket, har du en forkert type...
Mht din trigger, der må du have gang i din Mazda-håndbog... Som spurgt før, ved du hvordan din bils omdrejningsignal ser ud? (Læs, trigger).
Der ligger meget go Info herinde om at bygge MS på, men endnu mere i manualen og hvis du søger på Google...
Men du er nødt til at smide noget indsats efter det, eller finde en projekt tråd hvor andre har gjort det før dig, på den samme bil...
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar