Side 1 af 2
volvo knaster forklaring???
: 24 apr 2011, 10:59
af lassetn
jeg er meget ny på det med knastaksler....
så overvejer at lege lidt med det...
køre volvo 940 med b230fk fra 97.
hva er forskellen på knasterne som passer...
altså f knast k knast og hva de nu ellers hedder?
og hva skal man vælge
jeg køre med t3 kina 0.75 bar og std styring
: 24 apr 2011, 11:38
af HenrikGM
google volvo + camshaft
http://www.google.dk/search?hl=da&sourc ... =volvo+cam
Det er ikke den komplette liste oer hvad der findes, men de fleste af de originale.
: 25 apr 2011, 07:56
af lassetn
hvilken ville være god i min motor og er den PNP
: 25 apr 2011, 08:37
af Morten VJ
Jeg viile nok vælge en A eller en V knast.
De er nemme at finde, og er ikke særligt dyre.
Og den originale motorstyring bør ikke få et slagtilfælde.
Ja det er pnp. bare man husker at kontrollere ventil spillerum.
Og man har tjek på blandingen.
MVH
Morten
: 26 apr 2011, 18:12
af Volvo-Dennis
Jeg ville se efter en V eller K.
Knasten som sidder i nu hedder højest sandsynligt T. Den giver godt bundtræk, men "dør ud" når man kommer over 4000rpm.. V'en er en rigtig god all-round, fint bundtræk og den trækker fint op til begrænseren.
K knasten mister man en lille smule bundtræk med, men den trækker hårdt fra 4000 og op.
Det er de to knaster jeg foretrækker at køre med, og som jeg ville anbefale.
kører pt selv med K knast i en "bearbejdet" B23 maskine. Og det fungerer fornuftigt.
Dennis
: 26 apr 2011, 19:24
af lassetn
ok er det noget man vil kunne mærke på std styring
: 26 apr 2011, 21:54
af Volvo-Dennis
Ja, det kan sagtens mærkes på standard styring. Tydeligt endda..
: 26 apr 2011, 22:22
af lassetn
Hvilken bil skal den findes i og årgang altså k knasten og hvordan kendes den..... Hva skal jeg forvente af pris?
: 26 apr 2011, 22:47
af Volvo-Dennis
K knasten findes i gamle B23E motorer i 200 serien (årgang 83-84), og vidst også i nogle E motorer i 300 serien.
Jeg har altid kunnet finde dem brugt på nettet. De bliver handlet til mellem 500-1000kr.
Knasten kendes på bogstavet som er banket i enden af den (modsat remskiven)
På dette billede er det så en T5 knast (gammel gruppe a knast..)
Husk endelig også at knasten skal have det "spor" til strømfordeleren. Det er nemlig ikke alle knaster der er lavet med fordeler-spor. I de gamle motorer sad strømfordeleren anderledes, så sporet ikke var nødvendigt..
: 27 apr 2011, 03:52
af Spirillen
Det er sjovt, at D knasten aldrig bliver nævnt i de her tråde?
Den er slet ikke så dum enda, trækker ok i bunden, og følger med pænt op i Rpm registeret.
Vi skiftede fra fra A knast til K Knast, på et tidspunkt og jeg var egenlig lidt skuffet over bundtrækket med K knasten(meget skuffet den første gang jeg trykkede til den), til gengæld trak den fint igennem over 4000rpm, som også er blevet nævnt.
Kender ikke rigtigt til V knasten personligt.