Side 1 af 2

WB sensor placering

: 05 apr 2011, 06:14
af Cos4x4
Hvis man gerne vil fastmontere en WB sonde i forrøret er det så ligemeget om den sidder før eller efter der hvor afgangsrøret fra wastegaten støder til?

: 05 apr 2011, 09:07
af Jakobsen
Dn skal side efter så den får al røgen :D

: 05 apr 2011, 09:27
af martin høj
En Wb sonde skal ikke sidde så tæt på.
Den skal sidde som jeg kan huske ca 50-70 cm fra manifold.
Den er ikke så glad for varmen tæt på

: 05 apr 2011, 16:54
af Cos4x4
Ok, tak for svarene.

: 06 apr 2011, 10:45
af Cos4x4
Forresten hvad så med dem der kører med screamerpipe fra wastegaten? Der er da rimeligt mange seriøse projekter hvor det er lavet sådan. Hvordan gør det så når de kører dem ind?

: 06 apr 2011, 17:39
af Morten VJ
Mit bud ville være at de bare kører dem ind uden modefikationer.
Det viktige er at systemet er helt tæt inden sonden, og den ikke kan trække falsk luft ind.
En korrekt virkende wastegate der dumper ud i det fri, vil ikke kunne trække frisk luft ind i udstødningen.
Så det er ikke noget problem.

MVH

Morten

: 06 apr 2011, 17:45
af møffe
min sidder ca 20 cm fra turboen.

i knækket i downpipen. vi tiggede den mends den sad på bilen da vi gjorde det.

: 06 apr 2011, 22:41
af Captain Slow
min = 10-15 cm fra turbo NO problem.

kunne forestille mig det med den større afstand måske gør sig gældende på n/a biler ?

: 07 apr 2011, 07:00
af martin høj
Høje temperatur dræber en wb sensor.
Kan sagtens virke i lang tid ved montering tæt på turbo.
Men virker endnu længere når placering er længere væk.
Derfor er det vel smartest og montere den længere væk.
Medmindre man syndtes den er billig og sjov og skifte :coffee:

: 07 apr 2011, 07:44
af møffe
martin høj skrev:Høje temperatur dræber en wb sensor.
Kan sagtens virke i lang tid ved montering tæt på turbo.
Men virker endnu længere når placering er længere væk.
Derfor er det vel smartest og montere den længere væk.
Medmindre man syndtes den er billig og sjov og skifte :coffee:


ingen probs her. dog køre jeg kun 1,1-1,2bars tryk. så det er begrænset hvor meget varme jeg laver da den køre en 11-12 stykker i afr. har da også set 9,5 til tider. så den køre fed nok.

men 4X4 køre en del højere tryk.