Side 1 af 6

3sgte krumtap til 500+ hk

: 23 mar 2011, 12:53
af MKuhre
hey er i gang med at opbygge min mr2'er og det sidste jeg står og skal købe er en krumtap. men ved ikke om jeg skal gå efter en oem eller en tuner ?

bilen skulle gerne blive god for 500 rwhp med det setup der er købt til den.

og er der nogen der ved hvor man kan købe en ny krumtap ? ved at toyota ikke er til meget hjælp da bil er JDM og modellen kan ikke slås op hos toyota danmark (siger de i hvertfald)

bilen er en GT-s 2 gen 3sgte 245 hk fra japan

på forhånd tak,
ps. jeg kan ved lægge den endelige specliste hvis dette er en hjælp,

: 23 mar 2011, 16:22
af Captain Slow
ring til toyota Horsens, de har jdm epc...OG har lært at bruge den ;-)

: 23 mar 2011, 17:09
af MKuhre
Det vil jeg prøve :b sidst jeg snakkede med dem kunne de ikke finde ud af sådan noget Hehe :D har fået mange forkerte dele med hjem ;)

: 23 mar 2011, 17:36
af Alex_Reedtz
Vi bruger slet ikke EPC mere, det er blevet erstattet af Microcat, som dækker ALLE modeller. Derfor kan ALLE toyotaforhandlere finde dele til din bil idag. Jeg arbejder selv i Vejle afdelingen, og vi har da også en lagermand der har nogenlunde styr på dele til importbiler.

: 23 mar 2011, 18:49
af K-FINN
Er der noget galt med den gamle.

Men ellers kan di finde reservedels nummer her, og aflevere den til hvilken som helst toyota forhandler..

www.toyodiy.com

3sgte....

: 23 mar 2011, 22:06
af beyer
nu er 500+hk ikke det store job for en std 3sgte krumtap , kører selv med 650 hk på min og regner med at smide 800hk på den , din store hovedpine er din blok, gen3 3sgte blokken en den ringeste i 3s familien......

og som k-finn siger - toyodiy.com er lige blevet din bedste ven ;) og du skal til at lære ordet " block girdle " at kende når du skal over 500hk ....

: 24 mar 2011, 13:45
af MKuhre
super det er sku dejligt at de kan skaffe dele nu ! :D det har givet lidt problemer med 11 cifre stelnr :D

har godt nok hørt det med blocken du har også selv fortalt mig det :) men synes ikke jeg kan finde npget konkret om det :/ der er lige så mange der er for gen 3 som er i mod :( og alle har vær deres holdning og problemer :/ tror der er mandags motoren i alle gen. men hvad er det der gør gen 3 mere holdbar ? var det større mellemrum mellem cyl 3-4 eller hvordan ? min bliver kun boret en 1 mm. men stadig er det ikke godt hvis den flækker :/ da der er rødt mange penge i dele efterhånden. kan smide en spec liste :)

spec:
CP pistons
Carillo conrods H-beam
HKS headgasket 1,6mm
HKS camshafts intake / exhaust 264
HKS camgears
HKS Timingsbelt
HKS valve springs
Ferrea Valves for 1990-95 MR2 - Intake
Ferrea Valves for 1990-95 MR2 – Exhaust
HKS headgasket 1,6mm
HKS Timingsbelt
Arp headbolts
Powerentreprise crank bearing
Powerentreprice rod bearings
Dynamich 750cc Top feed injectors
Aeromotive -10AN Fuel Filter
Aeromotive Fuel Pressure Regulator
Aeromotive A1000 Fuel pump
PHR Custom Fuel Rail Delivery Pipe
AEM fuel / air gage
SPEC stage 3+ kobling
Prolite svinghjul
ARP Flyweel Bolt
Presicion Turbo
Apexi power FC – ECU
Greddy trust udstødning.
TRD racing thermostat

har helt sikker glemt en masse :)

: 24 mar 2011, 13:51
af MKuhre
block girdle hvor kan man fande det henne ?

og ville det hjælpe 2 gen blocken med at holde til de mange hk ? :)

: 24 mar 2011, 21:44
af Alex_Reedtz
MKuhre skrev:super det er sku dejligt at de kan skaffe dele nu ! :D det har givet lidt problemer med 11 cifre stelnr :D


Din bil burde slet ikke have et stelnummer, men et rammenummer hvis det er en japaner...

: 25 mar 2011, 04:08
af lqs
den skal vel udrustes med et indhugget stelnummer for at komme på dk plader?
MVH søren