mazda 323 1.6 turbo.. vil ikk starte?
Redaktør: Moderatorer
-
bamse24
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25
mazda 323 1.6 turbo.. vil ikk starte?
den får benzin og der er gnist.. tandrem er stillet ind efter forskrifterne.
har fået afvide at mine knasthjul kunne vende en halt omgang forkert.?
men hvis det passer hvordan finder jeg så ud af om det er indsugning eller udstødningsknasthjulet der skal flyttes en halv omgang?
når jeg starter bilen er den lige ved og komme med dør ud igen med det samme og så drejer motor bare rundt..
har fået afvide at mine knasthjul kunne vende en halt omgang forkert.?
men hvis det passer hvordan finder jeg så ud af om det er indsugning eller udstødningsknasthjulet der skal flyttes en halv omgang?
når jeg starter bilen er den lige ved og komme med dør ud igen med det samme og så drejer motor bare rundt..
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
knaster skal enten pege mod hindanden som et V
eller omvendt V på enten cyl 1 eller 4
Dvs.de skal ikke pege samme vej når den er på 0 mærke.
Håber det var til og forstå.
Lidt svært og forklare
Hvorfor har tandremmen været afmonteret..
Har den været knækket.For så snakker vi om noget helt andet.
Ellers spørg igen.
eller omvendt V på enten cyl 1 eller 4
Dvs.de skal ikke pege samme vej når den er på 0 mærke.
Håber det var til og forstå.
Lidt svært og forklare
Hvorfor har tandremmen været afmonteret..
Har den været knækket.For så snakker vi om noget helt andet.
Ellers spørg igen.
Corolla Gti Turbo
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
tror ikke.
men du kan nok tjekke om der er plus på dyse stik når der er tændning på bilen.
Men mon ikke du har sat en af knasterne i det forkerte hul.
som jeg ser det.kan du godt sætte knasthjul rigtigt.
men have drejet en af knasterne forkert.
sidder en not som skal sidde det rigtige sted på hjulet.
men du kan nok tjekke om der er plus på dyse stik når der er tændning på bilen.
Men mon ikke du har sat en af knasterne i det forkerte hul.
som jeg ser det.kan du godt sætte knasthjul rigtigt.
men have drejet en af knasterne forkert.
sidder en not som skal sidde det rigtige sted på hjulet.
Corolla Gti Turbo
-
bamse24
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25
vi fandt ud af at knasten var sat rigtig osv..
nu kører bilen jo med hydrauliske ventiler, så den skal have olietryk først..
vi mærkede på indsugningen og når vi tørnede motoren sugede den ikk.. så pillede vi tændrør at og tørnede motor igen så den fik olie tryk .. og så var den faktisk meget tæt på og starte, plus den sugede i indsugning..
det skal siges at vi sørgede for der var olietryk til første opstart af motor..
men det er som om den så ikk laver nok olietryk alligevel.. selvom vi har tørnet motoren i 30 sek uden tændrør så der ville komme tryk.
nu kører bilen jo med hydrauliske ventiler, så den skal have olietryk først..
vi mærkede på indsugningen og når vi tørnede motoren sugede den ikk.. så pillede vi tændrør at og tørnede motor igen så den fik olie tryk .. og så var den faktisk meget tæt på og starte, plus den sugede i indsugning..
det skal siges at vi sørgede for der var olietryk til første opstart af motor..
men det er som om den så ikk laver nok olietryk alligevel.. selvom vi har tørnet motoren i 30 sek uden tændrør så der ville komme tryk.
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH