afbalancering af motor
Redaktør: Moderatorer
-
kasper sørensen
- Junior Medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 08 jan 2008, 16:16
- Geografisk sted: søllested
- Kontakt:
afbalancering af motor
hvor kan man få afbalanceret motordele henne.
helst i det øst danske.
helst i det øst danske.
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Jeg har i oktober været i Sverige med en ven (ca 80km fra broen)
og få afvejet noget indmad til en Audi Q 2.2
Historien starter i Danmark hvor flere dyre anerkendte motor tuner faktisk får lavet noget lort.
Erland Cox (rodehovde + sløv banan + lever i en helt anden verden) bliver besøgt en nat (han arbejder kun om natten siger skovfogeden) fordi han har tidliger har haft finger i en sjov Audi fra de svenske skove som bare køre og køre:
http://www.youtube.com/watch?v=jpegBYr54J8
Nå men han siger at det er helt forkert det der er lavet , men at vi kan køre ned til ham Cox selv bruger til motor arbejde, og det gør vi så.
Et par ting om ham her gutten.
1: Han laver alt selv og kun på motorer.
2: Han tuner ikke på egne biler da tuning ikke interesser ham.
3: Pæn og ren mand der ikke roder på sit værksted, og så køre han rundt i en ældre pæn Volvo.
4: Han er uddanet maskinarbejder og behandler maskiner og motordele fornuftigt uden så meget hokus pokus og hjemmelavet ideer.
5: Andre bruger ham, her var måske 50 topstykker og blokke fra private tuner og prof. værksteder.
Diesel racer motorer, 4-5-6-8-10-12 cylindret toppe og blokke fra rigtig vilde og dyre biler var på besøg, ikke for at blive tunet men måske for at få slebet ventiler eller blive rettet af boret op svejst eller andet mekanisk arbejde.
Jeg mener at vi 3 uger sener betalte 2500Skr for at få afvejet og balanceret 5 x stempler, plejlstænger, krumtap, svinghjul med klodser og hjul mm.
Og det er vis noget der tager lidt tid fordi det er en 5 benet og helt i skoven fra naturens side. Han bruger også tid til at forklare os hvordan han havde lavet det og hvad der var blevet gjort forkert i Danmark.
Og så roste han faktisk den tysker kollega der for 25 år siden havde lavet krumtappen i tyskland.
Motoren er ikke blevet started op i nu, men vi kørte der fra med en rigtig god fornemmelse i maven...
Hvis det er kan jeg skaffe dig det nummer til ham (han taler et fornuftigt Svensk) så kan du jo prøve at ringe til ham og få en pris.
Han har ingen hjemmeside og får arbejdet gennem mund til mund.
og få afvejet noget indmad til en Audi Q 2.2
Historien starter i Danmark hvor flere dyre anerkendte motor tuner faktisk får lavet noget lort.
Erland Cox (rodehovde + sløv banan + lever i en helt anden verden) bliver besøgt en nat (han arbejder kun om natten siger skovfogeden) fordi han har tidliger har haft finger i en sjov Audi fra de svenske skove som bare køre og køre:
http://www.youtube.com/watch?v=jpegBYr54J8
Nå men han siger at det er helt forkert det der er lavet , men at vi kan køre ned til ham Cox selv bruger til motor arbejde, og det gør vi så.
Et par ting om ham her gutten.
1: Han laver alt selv og kun på motorer.
2: Han tuner ikke på egne biler da tuning ikke interesser ham.
3: Pæn og ren mand der ikke roder på sit værksted, og så køre han rundt i en ældre pæn Volvo.
4: Han er uddanet maskinarbejder og behandler maskiner og motordele fornuftigt uden så meget hokus pokus og hjemmelavet ideer.
5: Andre bruger ham, her var måske 50 topstykker og blokke fra private tuner og prof. værksteder.
Diesel racer motorer, 4-5-6-8-10-12 cylindret toppe og blokke fra rigtig vilde og dyre biler var på besøg, ikke for at blive tunet men måske for at få slebet ventiler eller blive rettet af boret op svejst eller andet mekanisk arbejde.
Jeg mener at vi 3 uger sener betalte 2500Skr for at få afvejet og balanceret 5 x stempler, plejlstænger, krumtap, svinghjul med klodser og hjul mm.
Og det er vis noget der tager lidt tid fordi det er en 5 benet og helt i skoven fra naturens side. Han bruger også tid til at forklare os hvordan han havde lavet det og hvad der var blevet gjort forkert i Danmark.
Og så roste han faktisk den tysker kollega der for 25 år siden havde lavet krumtappen i tyskland.
Motoren er ikke blevet started op i nu, men vi kørte der fra med en rigtig god fornemmelse i maven...
Hvis det er kan jeg skaffe dig det nummer til ham (han taler et fornuftigt Svensk) så kan du jo prøve at ringe til ham og få en pris.
Han har ingen hjemmeside og får arbejdet gennem mund til mund.
Nissan 200sx
-
kasper sørensen
- Junior Medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 08 jan 2008, 16:16
- Geografisk sted: søllested
- Kontakt:
..
det lyder som en rigtigt fornuftig løsning.
du må meget gerne finde nummer til ham.
og mange tak for det detaljerede svar..
du må meget gerne finde nummer til ham.
og mange tak for det detaljerede svar..
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
-
kasper sørensen
- Junior Medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 08 jan 2008, 16:16
- Geografisk sted: søllested
- Kontakt:
..
jeg har en gammel toyota starlet med baghjulstræk som jeg skal køre klubrally i og den skal ha lavet motor og i den forbindelse er det nok det bedste at få den afvejet og balanceret.
den kommer til at synge omkring 8000 omdr.
den kommer til at synge omkring 8000 omdr.
-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Hvis du går ind på denne side:
http://www.topplocksverkstan.se/prislista.html
Og går ned i bunden under Övriga Arbeten.
Så kan du se at Cox henviser til
Tomas Murgren
0046 708 394 200
Og jeg har et nummer mere til ham.
0046 763 481 569
Han bor i noget der hedder Skivarp mod Ystad.
http://www.topplocksverkstan.se/prislista.html
Og går ned i bunden under Övriga Arbeten.
Så kan du se at Cox henviser til
Tomas Murgren
0046 708 394 200
Og jeg har et nummer mere til ham.
0046 763 481 569
Han bor i noget der hedder Skivarp mod Ystad.
Nissan 200sx
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: ..
kasper sørensen skrev:jeg har en gammel toyota starlet med baghjulstræk som jeg skal køre klubrally i og den skal ha lavet motor og i den forbindelse er det nok det bedste at få den afvejet og balanceret.
den kommer til at synge omkring 8000 omdr.
Har ´yota ikke gjort det stykke arbejde i forvejen??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
kasper sørensen
- Junior Medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 08 jan 2008, 16:16
- Geografisk sted: søllested
- Kontakt:
.
henrik. jov det mener jeg at de har men når jeg nu blir færdig med at pille hist og her vil jeg godt lige ha det gjort for at være sikker på at den er helt i balance.
-
kasper sørensen
- Junior Medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 08 jan 2008, 16:16
- Geografisk sted: søllested
- Kontakt:
.
dykkerdahl. mange tak skal du ha.