singel point og mono point

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

singel point og mono point

#1 Indlæg af Lars PH »

Lige et hurtig spørgsmål
hvordn giver de 2 indsprøjtnings typer signal til dyseren til indsprøjtning
er det on off til dem begge eller har mono point et andet system så den kan lave en konstant benzin tåge så alle cylindre får det samme.
mvh lars
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

Re: singel point og mono point

#2 Indlæg af audi_claus »

Lars PH skrev:Lige et hurtig spørgsmål
hvordn giver de 2 indsprøjtnings typer signal til dyseren til indsprøjtning
er det on off til dem begge eller har mono point et andet system så den kan lave en konstant benzin tåge så alle cylindre får det samme.
mvh lars

Umiddelbart, så mener jeg mono og single er 2 ord for det samme i modsætning til multi-point.
Da en elektronisk dyse enten er lukket eller åben, er det åbningstiden, der afgør benzinmængden. Hvis dysen skulle være variabel, som du er inde på, ville det nok gå ud over evnen til at forstøve.
En normal multipoint indsprøjtning med een dyse pr cyl åbner ikke nødvendigvis på det optimale tidspunkt lige før indsugningsventilen åbner.
Den kan være programmeret til 2 sprøjt (simplest da den så følger krumtapomdrejningerne) og ikke synkroniseret med knasten. Men den kan også - og det mener jeg betegnes som sekventiel indsprøjtning - være optimeret efter ventildiagrammet og kræver altså en knastføler for at vide, hvor den er.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Besvar