Konstante udsættere, dumpet til syn - megasquirt
: 28 jan 2011, 15:26
Når min bil står i tomgang laver den konstant små, enkelte udsættere. Ikke noget der generer mig, og den kan også overholde emissionskravene med 630cc dyser og katalysator.
Men når jeg skal holde 2500omdr på, så laver den en anelse flere udsættere, og det (tror) jeg er grunden til, at min co kan ligge mellem 0,5 og en sjælden gang imellem lige peake på 1%, hvilket gør at jeg ikke kan få min bil synet.
Bilen kører låst tænding 15grader, da jeg har en fornemmelse af at den skyder gnisten ved siden af når jeg kører på mappet og nærmer mig de 30-40 grader, og den så tænder over på en cylinder der ikke laver noget.
Derfor mangler jeg lige at få rettet fordeleren lidt ind og ændret min triggerangle.
Der er nye platin-tændrør og nye tændrørskabler. Så vidt jeg husker er dækslet og rotoren også nyt (max 6 måneder).
Den kører med bosch 1 227 100 147 tændingsmodul med 75% fixed dutycycle dwell, trigget gennem megasquirt som aflæser via hallsensor på knastakselen.
Jeg kører lambdaregulering med switchpoint 2,5v, 15% authority, 1step pr 30ms. Det giver en fin og rolig lambdaregulering i tomgang - som ligger på lambda 0,997-1 på synsmandens måleapparat - med både co og co2 inden for værdierne (til trods for enkelte små udsættere).
Katalysatoren er brand spanking new (biltemas fineste 600kr's model) - og det hele bliver holdt øje med af en Innovate LC-1
For lige at komme spørgsmålet i forkøbet, bilen kører fint, uden udsættere, når den får noget at lave.
Jeg har tilføjet msq'en i zip-filen - og forslag til forbedringer modtages med kyshånd. Jeg er stadig den titel der befinder sig under novice når det kommer til ms, så der er gartrisse en håndfuld af dumme ting i den fil.
Hvordan får jeg det her til at spille, både så jeg slipper for udsætterne, men også så jeg kan syne bilen??
Men når jeg skal holde 2500omdr på, så laver den en anelse flere udsættere, og det (tror) jeg er grunden til, at min co kan ligge mellem 0,5 og en sjælden gang imellem lige peake på 1%, hvilket gør at jeg ikke kan få min bil synet.
Bilen kører låst tænding 15grader, da jeg har en fornemmelse af at den skyder gnisten ved siden af når jeg kører på mappet og nærmer mig de 30-40 grader, og den så tænder over på en cylinder der ikke laver noget.
Derfor mangler jeg lige at få rettet fordeleren lidt ind og ændret min triggerangle.
Der er nye platin-tændrør og nye tændrørskabler. Så vidt jeg husker er dækslet og rotoren også nyt (max 6 måneder).
Den kører med bosch 1 227 100 147 tændingsmodul med 75% fixed dutycycle dwell, trigget gennem megasquirt som aflæser via hallsensor på knastakselen.
Jeg kører lambdaregulering med switchpoint 2,5v, 15% authority, 1step pr 30ms. Det giver en fin og rolig lambdaregulering i tomgang - som ligger på lambda 0,997-1 på synsmandens måleapparat - med både co og co2 inden for værdierne (til trods for enkelte små udsættere).
Katalysatoren er brand spanking new (biltemas fineste 600kr's model) - og det hele bliver holdt øje med af en Innovate LC-1
For lige at komme spørgsmålet i forkøbet, bilen kører fint, uden udsættere, når den får noget at lave.
Jeg har tilføjet msq'en i zip-filen - og forslag til forbedringer modtages med kyshånd. Jeg er stadig den titel der befinder sig under novice når det kommer til ms, så der er gartrisse en håndfuld af dumme ting i den fil.
Hvordan får jeg det her til at spille, både så jeg slipper for udsætterne, men også så jeg kan syne bilen??