Knaster til ES9J4?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dyne
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 maj 2007, 17:10
Geografisk sted: Christiansfeld

Knaster til ES9J4?

#1 Indlæg af dyne »

Jeg må nok erkende jeg får brug for lidt hjælp - så, på forhånd tak for hjælpen :-)


Sagen er: Jeg har mig en finfin Peugeot 406 V6 ES9J4 194hk - men, mere vil have mere :-)
Så, jeg er jo nok nået dertil, hvor der skal ofres et sæt knaster på den?

I den forbindelse har jeg, igennem en forhandler, fået fat i Catcams, der tilbyder mig at lave nogle knaster til den.

Det forlyder at de ikke før har lavet til sådan en, og derfor kan jeg selv få lov at bestemme dimensionerne på knasten - det er jo vældig fint!

Nu er sagen blot den, at nok kender jeg grundprincipperne i knaster, lift, duration/overlap osv - men bare SLET ikke i høj nok grad til at vide hvad jeg skal be' om... Hverken sådan helt generelt, eller specifikt hvad der kan lade sig gøre på min motor.
- generelt synes jeg dog at have hørt rimelig godt om knaster der kører med et RET højt løft på ellers rimelig standard motorer.

Motoren er der ikke ellers planen der skal laves noget ved - maksimalt måske et sæt spjældhuse, hvis der er noget at hente. Men, vi er ikke ude i seriøst omfattende topstykkearbejde som portning og hårdere ventilfjedre.

Så, nogen der har forstand nok til at kunne give mig et skub i den rigtige retning?
Mvh Lars Larsen

Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

skub i den rigtige retning...?
lad motoren være!
evt find en nyere/større motor der passer i bilen. det er så blot mit råd.
MVH søren
Decolour
Indlæg: 8
Tilmeldt: 08 nov 2007, 12:19

#3 Indlæg af Decolour »

lqs skrev:skub i den rigtige retning...?
lad motoren være!
evt find en nyere/større motor der passer i bilen. det er så blot mit råd.
MVH søren


Det er største motor der findes i en 406'er, så det bliver svært.

Det er en 3,0 v6'er

Mvh Kim L. Poulsen
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#4 Indlæg af Bufas »

Mon ikke der er andre der har lavet knaster til den så du ikke skal være udvikler?
Alt andet ville være underligt.
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#5 Indlæg af Bufas »

Jo søreme så, Dbilas har 256 og 262 graders. 572 Euro for et sæt.
dyne
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 maj 2007, 17:10
Geografisk sted: Christiansfeld

#6 Indlæg af dyne »

Tusind tak Bufas - godt fundet! - og så endda cirka halv pris af Catcams.

Fornemt! :up: :rock:
Mvh Lars Larsen

Billede
dyne
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 maj 2007, 17:10
Geografisk sted: Christiansfeld

#7 Indlæg af dyne »

Eneste minus er bare at, så vidt jeg kan se, er det reprofilerede/omslebne knaster... Men hva skidt, de ligger stadig tæt på de 11mm løft jeg havde håbet var muligt.
Mvh Lars Larsen

Billede
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

dyne skrev:Eneste minus er bare at, så vidt jeg kan se, er det reprofilerede/omslebne knaster... Men hva skidt, de ligger stadig tæt på de 11mm løft jeg havde håbet var muligt.


husk at tjekke hvad de orginale ventilfjedre kan magte.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#9 Indlæg af Bufas »

Det var så lidt.
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#10 Indlæg af TB206HDI »

Prøv at kig i retninng af hvad Renault drengene laver på (næsten) samme motor.

..for du lavet knaster hos CatCams, så mener jeg prisen bør være mindre end prisen for et sæt knaster fra kataloget, de får trods alt ret god data på et nyt design de kan tjene penge på..

...Se bare hvor meget Piper har tjent på Lars's design til DW10'eren. :(
Besvar