jeg er ved at renovere en vag 1.8 20v turbo motor og nu da det hele er afmonteret ser jeg at turbo også står til en renovering/ny.
det er den her der står for tur
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=23050&highlight=
det er en garrett gt2876r A/R 0,64 Varenummer: 705330-5001S
på garretts hjemmeside står der følgende
Ball bearing
* Oil & Water-cooled bearing system
* Best suited for unique applications such as asymmetric turbo installations
* Not recommended for general performance applications
* T25 turbine inlet flange
* Turbine housing option available
* Actuator not provided
så hvorfor man har valgt den turbo forstår jeg ikke, men nu er muligheden for at vælge en anden turbo jo der, men hvilken en vil være bedst, den skal kunne lave en effekt på ca 400hk
det skal være en der passer 100% på manifold/dovnpibe, og med 4" kompresser inlet
jeg har selv kig på en garrett gt3071r
der er jo nok ikke et andet mærke der passer direkte på
valg af den rigtige turbo
Redaktør: Moderatorer
- T.Sørensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 20 dec 2007, 15:58
- Geografisk sted: skærup 7080 børkop
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
T.Sørensen skrev:gt3076 ville jeg nappe
ja men den er med t3 flance.
valget blev en gt3071r da den passer direkte på den opsætning der var lavet.
den nyrenoverede motor skulle meget gerne i hullet i dag
den gamle turbo er iøvrigt blevet gennemgået og fejlede ikke noget, der skal åbenbart være det slør der er i den, der er det samme slør i den sprit nye turbo
.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
m power skrev:[den gamle turbo er iøvrigt blevet gennemgået og fejlede ikke noget, der skal åbenbart være det slør der er i den, der er det samme slør i den sprit nye turbo
.
Ja, enten skal det være der, ellers er den nye turbo ligeså defekt som den gamle...
En turbo uden slør holder ikke mange sekunder. Rundt omkring i verden er der MASSER af historier på folk der fjerner det slør i lejerne, meeen det slår ikke rigtigt igennem kommercielt...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
HenrikGM skrev:m power skrev:[den gamle turbo er iøvrigt blevet gennemgået og fejlede ikke noget, der skal åbenbart være det slør der er i den, der er det samme slør i den sprit nye turbo
.
Ja, enten skal det være der, ellers er den nye turbo ligeså defekt som den gamle...![]()
En turbo uden slør holder ikke mange sekunder. Rundt omkring i verden er der MASSER af historier på folk der fjerner det slør i lejerne, meeen det slår ikke rigtigt igennem kommercielt...
ja lidt horisontalt slør skal der være, men jeg mente bare ikke at der måtte være vertikalt slør.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvad er slør....
Hvis du skriver mærkbart slør, så kender jeg folk, for hvem mærkbart slør svarer til det slup der er i trækket på en ferguson...
Jeg kender også et par fintfølende maskinarbejdere der på gefühl og erfaring kan mærke et par hundrededele, og afgøre om det er 3 eller 4 hundredele.
Størsteparten af personer ligger derimellem, og det gør turboladeren også.
Reelt er den eneste mulighed for at afgøre hvad der er "for meget" eller "for lidt" er ved at få mål på det.
Hvis du skriver mærkbart slør, så kender jeg folk, for hvem mærkbart slør svarer til det slup der er i trækket på en ferguson...
Jeg kender også et par fintfølende maskinarbejdere der på gefühl og erfaring kan mærke et par hundrededele, og afgøre om det er 3 eller 4 hundredele.
Størsteparten af personer ligger derimellem, og det gør turboladeren også.
Reelt er den eneste mulighed for at afgøre hvad der er "for meget" eller "for lidt" er ved at få mål på det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
HenrikGM skrev:Hvad er slør....
Hvis du skriver mærkbart slør, så kender jeg folk, for hvem mærkbart slør svarer til det slup der er i trækket på en ferguson...
Jeg kender også et par fintfølende maskinarbejdere der på gefühl og erfaring kan mærke et par hundrededele, og afgøre om det er 3 eller 4 hundredele.
Størsteparten af personer ligger derimellem, og det gør turboladeren også.
Reelt er den eneste mulighed for at afgøre hvad der er "for meget" eller "for lidt" er ved at få mål på det.
jeg hører nok til den del der er fint følende