Side 1 af 1
karburator og compresser???
: 21 jan 2011, 08:59
af Lars E
jeg går og har et mindre tanke eksperiment med en lille compresser (aisin 300)
Hvordan har den det med at suge igennem en karburator??? (benzin, lejer,pakdåser???)
Eller skal den puste igennem karburatoren???
: 21 jan 2011, 15:46
af Heyer
bare lave en kasse om karburator og så set tryk på helle skite har se det på us biler
: 21 jan 2011, 15:56
af Mads B (dk)
Sug igennem karburatoren.... det er langt det nemmeste og benzinen hjælper med at øge virknings graden på kompressoren ved "tætne" mellem "8 talerne"
: 21 jan 2011, 17:00
af HenrikGM
Mads B (dk) skrev:Sug igennem karburatoren.... det er langt det nemmeste og benzinen hjælper med at øge virknings graden på kompressoren ved "tætne" mellem "8 talerne"
Til gengæld holder kompressoren ikke så længe, men det kan man leve med når man ved det....
: 22 jan 2011, 09:50
af grydesvamp
jeg har da en gammel fiat argenta vx motor til at stå, og der er originalet udstret med kompressor og en kaburator som den suger igennem.
: 27 jan 2011, 21:23
af Lars E
Ok. planen med lige dette var at holde det så enkel som muligt.
Nu den ikke vil holde så længe??? er det pakdåser og der efter lejer der for det hårdt pga. benzinen??? eller vil det slide hårdere på 8 tallerne???
Kunne man smøre den med 2taktsolie??? (altså bare en lille smule)
: 27 jan 2011, 21:37
af Mads B (dk)
det nemmeste er klart at suge igennem karb. !
: 27 jan 2011, 22:08
af Lars E
ja lade den suge igennem karburatoren, det var også planen.
Men ville det så hjælpe på holbarheden hvis den fik ½-1% 2taksolie blanding??? den vil nok ryge lidt...
: 28 jan 2011, 06:48
af Lars PH
den kompressor de er den ikke oppe fra motorimport. er næsten sikker på at jeg har set en af de små kompressor originalt monteret med en karburator på oppe ved ham.