karburator og compresser???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

karburator og compresser???

#1 Indlæg af Lars E »

jeg går og har et mindre tanke eksperiment med en lille compresser (aisin 300)

Hvordan har den det med at suge igennem en karburator??? (benzin, lejer,pakdåser???)

Eller skal den puste igennem karburatoren???
Brugeravatar
Heyer
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 05 maj 2009, 10:13
Geografisk sted: vejle
Kontakt:

#2 Indlæg af Heyer »

bare lave en kasse om karburator og så set tryk på helle skite har se det på us biler
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads B (dk) »

Sug igennem karburatoren.... det er langt det nemmeste og benzinen hjælper med at øge virknings graden på kompressoren ved "tætne" mellem "8 talerne"
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Mads B (dk) skrev:Sug igennem karburatoren.... det er langt det nemmeste og benzinen hjælper med at øge virknings graden på kompressoren ved "tætne" mellem "8 talerne"


Til gengæld holder kompressoren ikke så længe, men det kan man leve med når man ved det....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

jeg har da en gammel fiat argenta vx motor til at stå, og der er originalet udstret med kompressor og en kaburator som den suger igennem.
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#6 Indlæg af Lars E »

Ok. planen med lige dette var at holde det så enkel som muligt.

Nu den ikke vil holde så længe??? er det pakdåser og der efter lejer der for det hårdt pga. benzinen??? eller vil det slide hårdere på 8 tallerne???

Kunne man smøre den med 2taktsolie??? (altså bare en lille smule)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#7 Indlæg af Mads B (dk) »

det nemmeste er klart at suge igennem karb. !
Billede
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#8 Indlæg af Lars E »

ja lade den suge igennem karburatoren, det var også planen.

Men ville det så hjælpe på holbarheden hvis den fik ½-1% 2taksolie blanding??? den vil nok ryge lidt...
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#9 Indlæg af Lars PH »

den kompressor de er den ikke oppe fra motorimport. er næsten sikker på at jeg har set en af de små kompressor originalt monteret med en karburator på oppe ved ham.
Besvar