karburator og compresser???
Redaktør: Moderatorer
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
karburator og compresser???
jeg går og har et mindre tanke eksperiment med en lille compresser (aisin 300)
Hvordan har den det med at suge igennem en karburator??? (benzin, lejer,pakdåser???)
Eller skal den puste igennem karburatoren???
Hvordan har den det med at suge igennem en karburator??? (benzin, lejer,pakdåser???)
Eller skal den puste igennem karburatoren???
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- Heyer
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 05 maj 2009, 10:13
- Geografisk sted: vejle
- Kontakt:
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Mads B (dk) skrev:Sug igennem karburatoren.... det er langt det nemmeste og benzinen hjælper med at øge virknings graden på kompressoren ved "tætne" mellem "8 talerne"
Til gengæld holder kompressoren ikke så længe, men det kan man leve med når man ved det....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Ok. planen med lige dette var at holde det så enkel som muligt.
Nu den ikke vil holde så længe??? er det pakdåser og der efter lejer der for det hårdt pga. benzinen??? eller vil det slide hårdere på 8 tallerne???
Kunne man smøre den med 2taktsolie??? (altså bare en lille smule)
Nu den ikke vil holde så længe??? er det pakdåser og der efter lejer der for det hårdt pga. benzinen??? eller vil det slide hårdere på 8 tallerne???
Kunne man smøre den med 2taktsolie??? (altså bare en lille smule)
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
ja lade den suge igennem karburatoren, det var også planen.
Men ville det så hjælpe på holbarheden hvis den fik ½-1% 2taksolie blanding??? den vil nok ryge lidt...
Men ville det så hjælpe på holbarheden hvis den fik ½-1% 2taksolie blanding??? den vil nok ryge lidt...
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
