peugeot 106 ph2 1,6 XS årg 1998

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

peugeot 106 ph2 1,6 XS årg 1998

#1 Indlæg af m power »

hej.
vi har kig på lidt 106er fra 1998-2000 til knægten som lige har fået kortet.
planen var at det skulle være rally/gti, men pga billig forsikring/afgift/brænstof økonomi er valget blevet en 1,4.
jeg er så faldet over en 1,6 XS årg 1998, men jeg kan ikke finde nogen data over den model.
det jeg søger er:
grøn afgift
brænstof økonomi
er der nogen der kender til den model ?
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg har en 206 med samme 1.6 8v maskine dog reduceret fra 100hk til 90hk, den køre mellem 12-16km/l.... 206'eren er lidt større end 106'eren så mon ikke den kan køre lige så langt på Literen trods de 10hk extra

1998 er vist for gammel til grøn afgift
Billede
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#3 Indlæg af m power »

Okay :-) grønafgift gælder fra biler årg97
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#4 Indlæg af Mads B (dk) »

hmm.... jeg mener jeg betaler omkring 1100 halvårligt på 206'eren
Billede
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#5 Indlæg af TB206HDI »

Der findes ingen xs 1.6, medmindre den er hjemmekrøllet eller med automatgear.
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#6 Indlæg af m power »

TB206HDI skrev:Der findes ingen xs 1.6, medmindre den er hjemmekrøllet eller med automatgear.


nej jeg kan heller ikke finde den model, men der er dog en XR
www.fdm.dk/bil/peugeot-106-1.6-xr-1998

ifølge wikipedia så er der nu en 106 1,6 XS, så det kan jo være den er impoteret fra tyskland

At the end of 1998, the Peugeot 106 range was reduced to the 1.1 L petrol (Independence, XN, XL, XT Look or Zest 1/2/3), 1.4 petrol (XR, Roland Garros or Quiksilver), 1.6 8v petrol (XS or Rallye) and 1.5 L diesel (XND) models as well as the 1.6 16v petrol (GTi). This was due to the launch of the larger 206, which stole many sales from the 106. Peugeot initially intended to phase the 106 out and market the 206 as its replacement, but later decided to replace the 106 with another all-new model.
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#7 Indlæg af luske »

m power skrev:
TB206HDI skrev:Der findes ingen xs 1.6, medmindre den er hjemmekrøllet eller med automatgear.


nej jeg kan heller ikke finde den model, men der er dog en XR
www.fdm.dk/bil/peugeot-106-1.6-xr-1998

ifølge wikipedia så er der nu en 106 1,6 XS, så det kan jo være den er impoteret fra tyskland

At the end of 1998, the Peugeot 106 range was reduced to the 1.1 L petrol (Independence, XN, XL, XT Look or Zest 1/2/3), 1.4 petrol (XR, Roland Garros or Quiksilver), 1.6 8v petrol (XS or Rallye) and 1.5 L diesel (XND) models as well as the 1.6 16v petrol (GTi). This was due to the launch of the larger 206, which stole many sales from the 106. Peugeot initially intended to phase the 106 out and market the 206 as its replacement, but later decided to replace the 106 with another all-new model.


hvis du har registreringnummeret på kan du bare slå den op på biltorvet , så kan du da se motorkode og typegodkendelse på den

MVH Luske
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#8 Indlæg af m power »

luske skrev:
m power skrev:
TB206HDI skrev:Der findes ingen xs 1.6, medmindre den er hjemmekrøllet eller med automatgear.


nej jeg kan heller ikke finde den model, men der er dog en XR
www.fdm.dk/bil/peugeot-106-1.6-xr-1998

ifølge wikipedia så er der nu en 106 1,6 XS, så det kan jo være den er impoteret fra tyskland

At the end of 1998, the Peugeot 106 range was reduced to the 1.1 L petrol (Independence, XN, XL, XT Look or Zest 1/2/3), 1.4 petrol (XR, Roland Garros or Quiksilver), 1.6 8v petrol (XS or Rallye) and 1.5 L diesel (XND) models as well as the 1.6 16v petrol (GTi). This was due to the launch of the larger 206, which stole many sales from the 106. Peugeot initially intended to phase the 106 out and market the 206 as its replacement, but later decided to replace the 106 with another all-new model.


hvis du har registreringnummeret på kan du bare slå den op på biltorvet , så kan du da se motorkode og typegodkendelse på den

ja den skulle være yj 26 373 men den kender biltorvet ikke til, måske der er kommet nye plader på dytten
MVH Luske
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#9 Indlæg af luske »

har lige prøvet reg.nummeret uden mellemrum

ifølge biltorvet tilhører nummerpladen en peugeot 106 1.4 med kfx-motor ?

MVH Luske
Vedhæftede filer
p106.jpg
p106.jpg (89.13 KiB) Vist 6455 gange
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#10 Indlæg af m power »

luske skrev:har lige prøvet reg.nummeret uden mellemrum

ifølge biltorvet tilhører nummerpladen en peugeot 106 1.4 med kfx-motor ?

MVH Luske


Ahh det var det der skulle til :D
nå så er det jo en hybrid :(
eneste + er jo så at den er billig i grønafgift :wink: og det er jo lovligt at smide motoren i den
Besvar