Subaru Forester 2006 2.5 Turbo.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

Subaru Forester 2006 2.5 Turbo.

#1 Indlæg af dykkerdahl »

Hvem på sjælland går man til når man skal have indkørt en Subaru Forester 2006 2.5 Turbo.

Bilen er tidliger blevet chippet i jylland med standart turbo og anden udstødning, jeg mener at den der blev målt til 280HK.

Nu er der så efterfølgene monteret en anden udstødnings manifold.
Med det samme efter montering fik motoren så en tydelig mislyd ved fuld gas, der lyder mest en snerrende vibration.
En tuner fra amager har efter en prøvetur idag sagt at den tændingsbanker.
Senest rettet af dykkerdahl 05 jan 2011, 11:37, rettet i alt 1 gang.
Nissan 200sx
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Ja skal man nok først finde ud af HVORFOR den banker, evt defekt leje, dog kan en utæt udstødningspakning imellem manifold og turbo godt lyde som banken...

Mener faktisk sådan en kører med ret god orginal motorstyring, som man kan få adgang til med rigtige software, så det på en EVO8.

Syntes jeg så i software at den også kunne gå på sådan en...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#3 Indlæg af dykkerdahl »

Hej igen K-FINN

Vi tror ikke at det er et leje eller pakning der er gået, heller ikke en anden form for utæthed i udstødningen da det på ingen måde er den metal tik tik lyd som ofte kan høres ved revner i rustfrit mm.
Der er heller ingen mislyd ved tomgang og stigene/faldene belastning omkring 800 og 3500rpm.

Det kommer kun når spjældet åbnes helt op ved ca 3000rpm. hvor der kan laves tryk.
Jeg har kun prøvet at høre det over meget kort tid da det ikke er nogle rar lyd.

Bilen er ejet af en nabo her på amager, og jeg har har bare i dag fået en prøvetur for at høre denne lyd.
Mit første bud var også en utæthed, og en tuner ven fra havnen foreslog noget leje rasleri.

Til sidst kørte vi ned til et værksted der har erfaring med flere mærker af Japanske gade og banebiler.
Her blev der med det samme sagt Knock Knock og påpeget vigtigheden af et AFR ur i en tunet bil......!

Ejeren af bilen har nu været i kontakt med en Subaru kyndig person i Roskilde der vil forsøge at rette i mappet sammen med firmaet der har chippet den i Jylland...
:popcorn:
Senest rettet af dykkerdahl 05 jan 2011, 11:38, rettet i alt 1 gang.
Nissan 200sx
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: Subaru Forester 2006 2.5 Turbo.

#4 Indlæg af John Sahl »

dykkerdahl skrev:motor banker.


tændingsbanker?
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#5 Indlæg af dykkerdahl »

Jeg mente selvfølgelig tændingsbanker :damn:

Jeg har rettet det i mit indlæg for at undgå fremtidige misforståelser.
Nissan 200sx
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#6 Indlæg af dykkerdahl »

For lige at afslutte denne tråd, så viste det sig at det var en pakning mellem turbo og manifold der var revnet.....
Nissan 200sx
Brugeravatar
bjarne9800
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 21 aug 2008, 09:06
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#7 Indlæg af bjarne9800 »

Heldigvis, kan man vel sige :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

dykkerdahl skrev:For lige at afslutte denne tråd, så viste det sig at det var en pakning mellem turbo og manifold der var revnet.....


Ja det kan nemlig lyder ret vildt, hørte det på en celica 4x4 turbo.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar