tuning volvo 940 turbo
Redaktør: Moderatorer
-
sierrafan
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
- Geografisk sted: jorden
tuning volvo 940 turbo
Hej alle
Jeg går med en ide om og anskaffe en 940 2,3 turbo motor, til lidt sjov, men hvad for en skal man have??
har læst om der findes to typer b230fk, og b230ft
Ften skulle vist være det bedste og tune på, men hvorfor en årgang skal man gå efter, for og få den stærkeste motor??
Og hvad skal men gøre for at komme op på ca 250hk, og ca 400mn ??
Jeg går med en ide om og anskaffe en 940 2,3 turbo motor, til lidt sjov, men hvad for en skal man have??
har læst om der findes to typer b230fk, og b230ft
Ften skulle vist være det bedste og tune på, men hvorfor en årgang skal man gå efter, for og få den stærkeste motor??
Og hvad skal men gøre for at komme op på ca 250hk, og ca 400mn ??
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ligegyldigt hvilken en du vælger, så kan den lave den effekt.
Større turbo, større dyser stærkere IC og mere knastaksel i den rækkefølge.
Motorstyring er et must(eller kreativ omgang med oem styring)
Til den effekt er de alle ok. -95-98 er de stærkeste.
Men du kan bruge en std. 116hk sugemotor som basis. Turbomotoren har kun stemplerne til forskel.
Større turbo, større dyser stærkere IC og mere knastaksel i den rækkefølge.
Motorstyring er et must(eller kreativ omgang med oem styring)
Til den effekt er de alle ok. -95-98 er de stærkeste.
Men du kan bruge en std. 116hk sugemotor som basis. Turbomotoren har kun stemplerne til forskel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
sierrafan
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
- Geografisk sted: jorden
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-95 og frem er alle med oliekølede stempler. Det er eneste fordel. Til ren race fjerner man dyserne igen, fordi man ikke kan kontrollere olien, så ikke alle ser det som en fordel.
undgå 85-89 da de har de tyndeste plejlstænger. Ellers er der frit slag.
Prisbillig setup kunne være at køre bilen til sverige, købeløsning.
Lowbudget diy er at opskalere flowmåleren samme %sats som dyserne.
Fremtidssikringen er montering af prog. motorstyring.
undgå 85-89 da de har de tyndeste plejlstænger. Ellers er der frit slag.
Prisbillig setup kunne være at køre bilen til sverige, købeløsning.
Lowbudget diy er at opskalere flowmåleren samme %sats som dyserne.
Fremtidssikringen er montering af prog. motorstyring.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
sierrafan skrev:Har du nogen link til steder i sverig hvor de kan lave sådan en tuning ??
Hvad er såden en motor gog for, hvis man rigtige tuner den??
Hvis du rigtigt tuner den?
Der er dynoet ~1250hk på sådan en motor i Sverige, så det er vist pt overliggeren.
400hk er ret almindeligt i Sverige. Prøv at surfe lidt herinde, der er flere videoklip af gale fartøjer med den motor.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Opskrift på en hurtig og billig volvo 230fk/ft motor:
andre plejlstænger evt steen parner, mener prisen ligger på 4500svk leveret på din adresse med moms osv.
En lille/mellem str brugt lastbil turbo fx. en holset hx 35. eller en kinalader i samme størrelse..
udstødningsmanifolden skal som minimum være en 940 type da den er EN DEL bedre end sin forgænger. Kinamanifolden passer ikke på en 8v motor i en volvo karrosse.
Andre dyser, anden benzin pumpe, anden motorstyrring, anden udstødning og så en voksen intercooler så skulle du gerne være kørende med min 300hk.
Med andre manifolder samt en anden knast er du godt på vej over 400hk.
der er lavet RIGTIG mange af de her løsninger og det virker ret godt må jeg tilstå
andre plejlstænger evt steen parner, mener prisen ligger på 4500svk leveret på din adresse med moms osv.
En lille/mellem str brugt lastbil turbo fx. en holset hx 35. eller en kinalader i samme størrelse..
udstødningsmanifolden skal som minimum være en 940 type da den er EN DEL bedre end sin forgænger. Kinamanifolden passer ikke på en 8v motor i en volvo karrosse.
Andre dyser, anden benzin pumpe, anden motorstyrring, anden udstødning og så en voksen intercooler så skulle du gerne være kørende med min 300hk.
Med andre manifolder samt en anden knast er du godt på vej over 400hk.
der er lavet RIGTIG mange af de her løsninger og det virker ret godt må jeg tilstå
Fri bane fuld hane! 
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
grydesvamp skrev:Med andre manifolder samt en anden knast er du godt på vej over 400hk.
Der er en svensker på savarturbo, der har bremset en std 940 manifold, til 462hk
Meeen mon ikke den bliver lidt temmelig meget rød. Og lidt opppustet, ala glaspusteri
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!