Skyder i udstødning selv med fuel and spark cut

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Skyder i udstødning selv med fuel and spark cut

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg lurer lidt på, hvorfor den kan knalde og lave store sorte røgskyer i udstødningen, når den både står på fuel and spark cut, med basesparks 6 og cut 4?

Softcut står i 0grader med 0,0sek ved samme omdrejningstal som hardcut, burde jeg hæve softcut så den går direkte i hard?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#2 Indlæg af Wildert »

Det er jo fordi du kun cutter dele af det - 4 ud af 6 nærmere bestemt.
Hvis du skal cutte totalt, så er det 6 af 6...

Det var da i hvert fald det med IKKE at cutte det hele, som min kammerat og jeg brugte da vi lige skulle se om launch control og flat shift ku' gi' bulder, brag og ikke mindst flammer... og det ku' det så :-).

Tilbage til at cutte alle af alle, så var der ikke noget.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

hvor mange cylindre?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#4 Indlæg af Captain Slow »

et godt råd,,

leg ikke med launch indendøre,

min fik en tur i en 1200 m2 hal.

det kostede mig en tur til doktoren sidste mandag, og jeg har stadig ondt i "høre apparatet" :damn:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#5 Indlæg af Runesm »

Captain Slow skrev:et godt råd,,

leg ikke med launch indendøre,

min fik en tur i en 1200 m2 hal.

det kostede mig en tur til doktoren sidste mandag, og jeg har stadig ondt i "høre apparatet" :damn:

:shock:

Henrik - 4 cylindre er der
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Runesm skrev:
Captain Slow skrev:et godt råd,,

leg ikke med launch indendøre,

min fik en tur i en 1200 m2 hal.

det kostede mig en tur til doktoren sidste mandag, og jeg har stadig ondt i "høre apparatet" :damn:

:shock:

Henrik - 4 cylindre er der


Hmm....Prøv lige med et ulige antal tændinger, feks tag 5 ud af 7.
Det er ikke slemt som du har sadt det op, men hvis du feks skriver 3 ud af 4, så går det helt galt.(af gode grunde!)

Tegn tændingsrækkefølgen, så vil du se det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#7 Indlæg af Wildert »

Så skal jeg lige forstå: Hvorfor ikke bare klippe fuldt?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Ja det kan jeg godt se, så tænder man kun 1 cylinder konsekvent. Men det må bare være resterende benzin der bliver futtet af egentlig. Ikke at det gør mig noget, jeg undrede mig bare lidt.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Wildert skrev:Så skal jeg lige forstå: Hvorfor ikke bare klippe fuldt?


Kommer an på hvad det skal bruges til.

Ren rpm begrænser på ikke alt for vildt køretøj kan det være fint at klippe det hele væk.

Men på grumt mange HK der er spændt vildt for, så går det ret så vildt for sig når du klipper 1000hk totalt og går direkte på max motorbremse, for et kvart sekund senere at gå direkte på fuld ydelse med et brag.

En traktortrækker kan slå sig selv ihjel på den måde. Der er det meget mere humant at nappe feks 30% eller måske 70% af ydelsen, end det er at slukke den fuldstændigt i 0,2sekunder. Når den kommer på er det med al slup i transmissionen i et skrald, plus at køretøjet er vildt nok at styre i forvejen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#10 Indlæg af Wildert »

Ahh... sgu nok derfor jeg ikke har mærket det store til min 100% begrænser :-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar