Hvilken turbine giver mindst lag?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

Hvilken turbine giver mindst lag?

#1 Indlæg af Cos4x4 »

Hvilken en af disse turbinehuse giver mindst lag? Såfremt motorstyringen er ordentligt kørt ind i begge tilfælde selvfølgelig.

Standard T3 turbinehus med .63 A/R intern WG

Eller

Twinscroll T3 turbinehus med .78 A/R ekstern WG

Turboen er en GT3076 og det er på en 2 liter 4 cyl. motor
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

sandsynligvis den med extern wg.... hvilken manifold vil du benytte?
MVH søren
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#3 Indlæg af Cos4x4 »

lqs skrev:sandsynligvis den med extern wg.... hvilken manifold vil du benytte?
MVH søren


En 2WD cosworth manifold...
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

det er jo så også en MEGET bedre manifold end 4wd...
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

lqs skrev:det er jo så også en MEGET bedre manifold end 4wd...

det kommer jo an på hvordan man ser det,

4wd har mindre lag.

2wd kan følge med længere op i HK skalaen.

dog er der mere engelsk teori i de udsmanifolde end faktiske tal.

det .63 udshus er vel ok hvis du vil ramme max 350hk.

men skal du lige så højt op i hk igen så skal du jo nok lidt højere op. :tooth:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#6 Indlæg af grydesvamp »

Er der std twin entry på en cosworth manifold ? hvis ikke får du intet ud af at montere en turbo med twinscroll.
Fri bane fuld hane! :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

vil nok mene at de fleste vil foretrække 2WD .... om ikke andet efter at kigge på de to billeder. den største fordel ved 4WD manifold er vel at den ikke fylder ret meget.
MVH søren indehaver af flækket 4WD manifold.
gad vide hvorfor den er det??
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#10 Indlæg af m power »

lqs skrev:vil nok mene at de fleste vil foretrække 2WD .... om ikke andet efter at kigge på de to billeder. den største fordel ved 4WD manifold er vel at den ikke fylder ret meget.
MVH søren indehaver af flækket 4WD manifold.
gad vide hvorfor den er det??


det er nok pga fejlmontage :mrgreen:
Besvar