Side 1 af 1

composition 1600cc vs 1800cc

: 11 nov 2010, 22:30
af Fluen
har brug for hjælp og håber på det er nemt for jer at svare på.
er ved at bugge en 1600cc om til 1800cc men kan ikke helt finde ud af det med composition forholdet. vis det skal være 11:1 på 1600cc skal det så stadig være 11:1 på den 1800cc

: 12 nov 2010, 01:11
af Vaskebjørnen
Som udgangspunkt ja, det kommer dog helt an på hvilken knast du vil køre med. går ud fra det er en sugemotor du er ved at bygge, men lidt mere info om motoren vil gøre det nemmere og svare

: 12 nov 2010, 22:56
af Fluen
tak vil bare være helt sikker. ja det er en suge motor da bliver/er godt ombygget. mener den originalt har 9:1. de 11:1 var blot et eksempel

men nu kan jeg begynde at regne på hvilket størelse stempel da skal bestilles

: 12 nov 2010, 23:57
af Vaskebjørnen
Det var så lidt. så er det bare måle og :reading:

: 13 nov 2010, 07:45
af HenrikGM
Prøv at fortælle hvilken motor det er. Det kan være nogen har nogle tips&tricks.

: 13 nov 2010, 09:27
af Fluen
opringeligt er det en 4age men laves om til 7age

4age topstykke
7afe blok
H-profil plejestænger
TODA stempler (82,00) og knaster (IN 280 / 10,3løft og EX 292 /10,3løft)
ventiler fra en supra (7M)

hvor meget jeg for ud af hele ombygningen hved jeg ikke men er over de 200hk

: 14 nov 2010, 21:47
af Staalanden
Mener der er en af drift drengene i en AE86 der kører med samme setup. Peter Møller tror jeg nok han hedder

: 15 nov 2010, 17:22
af Fluen
ja han køre os den 7afe blok og 4age top stykke men hans er bygget op af original dele og et sæt andre knaster.

: 15 nov 2010, 18:35
af Staalanden
Ja så meget ved jeg ik om det :) Kunne bare huske den var samlet af et par forskellige maskiner