composition 1600cc vs 1800cc

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

composition 1600cc vs 1800cc

#1 Indlæg af Fluen »

har brug for hjælp og håber på det er nemt for jer at svare på.
er ved at bugge en 1600cc om til 1800cc men kan ikke helt finde ud af det med composition forholdet. vis det skal være 11:1 på 1600cc skal det så stadig være 11:1 på den 1800cc
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

#2 Indlæg af Vaskebjørnen »

Som udgangspunkt ja, det kommer dog helt an på hvilken knast du vil køre med. går ud fra det er en sugemotor du er ved at bygge, men lidt mere info om motoren vil gøre det nemmere og svare
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#3 Indlæg af Fluen »

tak vil bare være helt sikker. ja det er en suge motor da bliver/er godt ombygget. mener den originalt har 9:1. de 11:1 var blot et eksempel

men nu kan jeg begynde at regne på hvilket størelse stempel da skal bestilles
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

#4 Indlæg af Vaskebjørnen »

Det var så lidt. så er det bare måle og :reading:
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Prøv at fortælle hvilken motor det er. Det kan være nogen har nogle tips&tricks.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#6 Indlæg af Fluen »

opringeligt er det en 4age men laves om til 7age

4age topstykke
7afe blok
H-profil plejestænger
TODA stempler (82,00) og knaster (IN 280 / 10,3løft og EX 292 /10,3løft)
ventiler fra en supra (7M)

hvor meget jeg for ud af hele ombygningen hved jeg ikke men er over de 200hk
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#7 Indlæg af Staalanden »

Mener der er en af drift drengene i en AE86 der kører med samme setup. Peter Møller tror jeg nok han hedder
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#8 Indlæg af Fluen »

ja han køre os den 7afe blok og 4age top stykke men hans er bygget op af original dele og et sæt andre knaster.
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#9 Indlæg af Staalanden »

Ja så meget ved jeg ik om det :) Kunne bare huske den var samlet af et par forskellige maskiner
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Besvar