Side 1 af 2
nedjustering af turbo tryk hvordan
: 22 okt 2010, 23:20
af lassetn
har lige monteret ny turbo og nu skal den justeres ned men hvordan den er nu justeret til 0.6 bar
: 23 okt 2010, 08:22
af K-FINN
Hvis grundtryk(fjeder/aktuator) er 0,6 bar, kan du ikke justere den længere ned, med mindre du laver lidt fusk...
: 23 okt 2010, 20:51
af lassetn
hva fusk er det
: 23 okt 2010, 21:22
af HenrikGM
brug en fjeder.
: 24 okt 2010, 00:37
af lassetn
forklaring udbedes
: 24 okt 2010, 02:11
af HenrikGM
Lasse;
Inden i din WG aktuator er der 2 ting.
1: En fjeder
2: En membran
Dit grundtryk er en balance, groft sagt mellem 2 ting(der er flere, men dem regner vi ikke med nu)
Fjederkraften og membranarealet.
Er der en af ovenstående faktorer du har mulighed for at ændre?
Spørg dig selv hvad en kraftigere fjeder gør ved denne balance.
Spørg så hvad en svagere fjeder gør.
Ovenstående er ikke en provokation, men bevist skrevet for at få dig selv at fundere over hvordan din aktuator virker, i tråd med Jacobs citat v. PF logoet.
: 24 okt 2010, 19:10
af lassetn
henrik som jeg forstår det burde en udvendig fjeder som hjælper med at trække i wg virke så er det bare at finde ud af hvor stram den skal være.
har jeg ret
: 24 okt 2010, 20:26
af grydesvamp
Brug Google. der er RIGTIG MANGE ilustrationer over hvordan sådan en er lavet og hvordan den virker..
: 24 okt 2010, 20:59
af HenrikGM
lassetn skrev:henrik som jeg forstår det burde en udvendig fjeder som hjælper med at trække i wg virke så er det bare at finde ud af hvor stram den skal være.
har jeg ret
Yep, du skal have reduceret den interne fjeders styrke, og det kan du gøre med en hjælpefjeder udvendigt.
Jeg har dog ikke helt fanget HVORFOR du vil reducere det.
De fleste vil gå den anden vej....!
: 24 okt 2010, 23:01
af lassetn
fordi jeg har monteret denne
http://powerpage.dk/node/65
da den gamle stod af og jeg gerne vil være fri for at skulle have ny chip eller motorstyring
bilen er en volvo 940 med b230fk fra 97