nedjustering af turbo tryk hvordan

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

nedjustering af turbo tryk hvordan

#1 Indlæg af lassetn »

har lige monteret ny turbo og nu skal den justeres ned men hvordan den er nu justeret til 0.6 bar
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Hvis grundtryk(fjeder/aktuator) er 0,6 bar, kan du ikke justere den længere ned, med mindre du laver lidt fusk...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#3 Indlæg af lassetn »

hva fusk er det
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

brug en fjeder.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#5 Indlæg af lassetn »

forklaring udbedes
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Lasse;

Inden i din WG aktuator er der 2 ting.

1: En fjeder
2: En membran

Dit grundtryk er en balance, groft sagt mellem 2 ting(der er flere, men dem regner vi ikke med nu)

Fjederkraften og membranarealet.

Er der en af ovenstående faktorer du har mulighed for at ændre?

Spørg dig selv hvad en kraftigere fjeder gør ved denne balance.
Spørg så hvad en svagere fjeder gør.

Ovenstående er ikke en provokation, men bevist skrevet for at få dig selv at fundere over hvordan din aktuator virker, i tråd med Jacobs citat v. PF logoet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#7 Indlæg af lassetn »

henrik som jeg forstår det burde en udvendig fjeder som hjælper med at trække i wg virke så er det bare at finde ud af hvor stram den skal være.

har jeg ret
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#8 Indlæg af grydesvamp »

Brug Google. der er RIGTIG MANGE ilustrationer over hvordan sådan en er lavet og hvordan den virker..
Fri bane fuld hane! :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

lassetn skrev:henrik som jeg forstår det burde en udvendig fjeder som hjælper med at trække i wg virke så er det bare at finde ud af hvor stram den skal være.

har jeg ret


Yep, du skal have reduceret den interne fjeders styrke, og det kan du gøre med en hjælpefjeder udvendigt.

Jeg har dog ikke helt fanget HVORFOR du vil reducere det.

De fleste vil gå den anden vej....!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#10 Indlæg af lassetn »

fordi jeg har monteret denne http://powerpage.dk/node/65
da den gamle stod af og jeg gerne vil være fri for at skulle have ny chip eller motorstyring
bilen er en volvo 940 med b230fk fra 97
Besvar