nedjustering af turbo tryk hvordan
Redaktør: Moderatorer
-
lassetn
- Medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
nedjustering af turbo tryk hvordan
har lige monteret ny turbo og nu skal den justeres ned men hvordan den er nu justeret til 0.6 bar
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
brug en fjeder.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Lasse;
Inden i din WG aktuator er der 2 ting.
1: En fjeder
2: En membran
Dit grundtryk er en balance, groft sagt mellem 2 ting(der er flere, men dem regner vi ikke med nu)
Fjederkraften og membranarealet.
Er der en af ovenstående faktorer du har mulighed for at ændre?
Spørg dig selv hvad en kraftigere fjeder gør ved denne balance.
Spørg så hvad en svagere fjeder gør.
Ovenstående er ikke en provokation, men bevist skrevet for at få dig selv at fundere over hvordan din aktuator virker, i tråd med Jacobs citat v. PF logoet.
Inden i din WG aktuator er der 2 ting.
1: En fjeder
2: En membran
Dit grundtryk er en balance, groft sagt mellem 2 ting(der er flere, men dem regner vi ikke med nu)
Fjederkraften og membranarealet.
Er der en af ovenstående faktorer du har mulighed for at ændre?
Spørg dig selv hvad en kraftigere fjeder gør ved denne balance.
Spørg så hvad en svagere fjeder gør.
Ovenstående er ikke en provokation, men bevist skrevet for at få dig selv at fundere over hvordan din aktuator virker, i tråd med Jacobs citat v. PF logoet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lassetn skrev:henrik som jeg forstår det burde en udvendig fjeder som hjælper med at trække i wg virke så er det bare at finde ud af hvor stram den skal være.
har jeg ret
Yep, du skal have reduceret den interne fjeders styrke, og det kan du gøre med en hjælpefjeder udvendigt.
Jeg har dog ikke helt fanget HVORFOR du vil reducere det.
De fleste vil gå den anden vej....!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lassetn
- Medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
fordi jeg har monteret denne http://powerpage.dk/node/65
da den gamle stod af og jeg gerne vil være fri for at skulle have ny chip eller motorstyring
bilen er en volvo 940 med b230fk fra 97
da den gamle stod af og jeg gerne vil være fri for at skulle have ny chip eller motorstyring
bilen er en volvo 940 med b230fk fra 97