Twin Scroll hvilken port

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

Twin Scroll hvilken port

#1 Indlæg af Lars PH »

Igen et twin srcoll spørgsmål
Vis man nu køre med twin scroll turbo og man vælger at kunne blænde den ene port af for at få hurtig lade tryk. Er det så lige meget hva port man vælger. Er ved at lave en manifold hvor jeg har et spjæld hvor jeg kan lukke den ene port, og når der så er kommet lade tryk skulle den åbne op for begge porte
Lars
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

prøv lige at tænk over hvad det er du vil?
evt lav en tegning.
du har ingen mulighed for at få væsentlig gavn af pulser. du får meget svært ved at få det lavet så flow ikke lider. hvor mange cylindre har motoren?
MVH søren
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#3 Indlæg af Lars PH »

det er kun en 4 cyl på 1,4 l manifolden er lavet færdig næsten spjæld er lavet færdig iden var så ar den måske skulle kunne bygge endnuhurtiger tryk op når man så fx har nået 0,5 bar flytter spjælde sig så den skal køre vidre med pulsvis det ikke virker skal klappen bare stå i midten hele tiden vis man ikke prøver så bliver man ikke kloger
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

nu skriver du, hvis man ikke prøver... så kommer man ikke videre.
det er sådan set rigtigt. men prøv at tænk over hvorfor ideen ikke har vundet indpas? der er masser af bilfabrikker, med meget store udviklingsafdelinger. med masser af meget dygtige folk ansat, med masser af penge til rådighed.
mig bekendt er det kun MAZDA der et par år (for 20-25år siden) har prøvet at gå denne vej. til race har jeg heller ikke set metoden anvendt, men det er da muligt nogen har været i stand til at holde ideen skjult... dvs fordelene ved ideen.
ville gerne se billeder af den næsten færdige manifold, samt klap/ventil.
MVH søren
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#5 Indlæg af Lars PH »

det er det her jeg tænker på har så bare lavet en skilde vægen mellem de 2 porte så den kan vippes men det kan sagtens ske det ikke virker så har jeg brugt 15 timer på ingen ting som jeg i sted for kunne havdet sidet i en sofa og se tv
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#6 Indlæg af Lars PH »

Brugeravatar
T.Sørensen
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20 dec 2007, 15:58
Geografisk sted: skærup 7080 børkop

#7 Indlæg af T.Sørensen »

din tid er ikke spilt... det funker ganske udemærket. den port der ikke skal blændes af ved lave rpm er den tættest på røggas afgangen. fortsat god fornøjelse med projektet. ser fram til lidt pic. :up: :up:
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#8 Indlæg af Lars PH »

tak skal du havde. det passer mig så af h til for havde lavet den efter det skulle være tættest på midten da jeg havde den ide at den rammer skovl hjulet der hvor den er størst i diameter så den havde lettest ved at trække den igang ellers må jeg lave det om så den kan vippe til begge sider
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

turbinehjulet har samme diameter ved begge porte. du vil også kunne måle samme udstødningsmodtryk/flow på begge porte ved alm drift.
T. SØRENSEN kan måske henvise til nogen der har fået dette princip til at virke med godt resultat?
MVH søren
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#10 Indlæg af martin høj »

Det kunne være fedt hvis du har mulighed for og måle effekten med og uden
på rullefelt.
Så kan du jo.Og alle os andre få glæde af det hvis det har en go effekt.

Mvh:Martin
Corolla Gti Turbo
Besvar