Twin Scroll hvilken port
Redaktør: Moderatorer
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Twin Scroll hvilken port
Igen et twin srcoll spørgsmål
Vis man nu køre med twin scroll turbo og man vælger at kunne blænde den ene port af for at få hurtig lade tryk. Er det så lige meget hva port man vælger. Er ved at lave en manifold hvor jeg har et spjæld hvor jeg kan lukke den ene port, og når der så er kommet lade tryk skulle den åbne op for begge porte
Lars
Vis man nu køre med twin scroll turbo og man vælger at kunne blænde den ene port af for at få hurtig lade tryk. Er det så lige meget hva port man vælger. Er ved at lave en manifold hvor jeg har et spjæld hvor jeg kan lukke den ene port, og når der så er kommet lade tryk skulle den åbne op for begge porte
Lars
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
det er kun en 4 cyl på 1,4 l manifolden er lavet færdig næsten spjæld er lavet færdig iden var så ar den måske skulle kunne bygge endnuhurtiger tryk op når man så fx har nået 0,5 bar flytter spjælde sig så den skal køre vidre med pulsvis det ikke virker skal klappen bare stå i midten hele tiden vis man ikke prøver så bliver man ikke kloger
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
nu skriver du, hvis man ikke prøver... så kommer man ikke videre.
det er sådan set rigtigt. men prøv at tænk over hvorfor ideen ikke har vundet indpas? der er masser af bilfabrikker, med meget store udviklingsafdelinger. med masser af meget dygtige folk ansat, med masser af penge til rådighed.
mig bekendt er det kun MAZDA der et par år (for 20-25år siden) har prøvet at gå denne vej. til race har jeg heller ikke set metoden anvendt, men det er da muligt nogen har været i stand til at holde ideen skjult... dvs fordelene ved ideen.
ville gerne se billeder af den næsten færdige manifold, samt klap/ventil.
MVH søren
det er sådan set rigtigt. men prøv at tænk over hvorfor ideen ikke har vundet indpas? der er masser af bilfabrikker, med meget store udviklingsafdelinger. med masser af meget dygtige folk ansat, med masser af penge til rådighed.
mig bekendt er det kun MAZDA der et par år (for 20-25år siden) har prøvet at gå denne vej. til race har jeg heller ikke set metoden anvendt, men det er da muligt nogen har været i stand til at holde ideen skjult... dvs fordelene ved ideen.
ville gerne se billeder af den næsten færdige manifold, samt klap/ventil.
MVH søren
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
- T.Sørensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 20 dec 2007, 15:58
- Geografisk sted: skærup 7080 børkop
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH